Klacht: Automatisme incasso ‘s

op 07 oktober 2017 over Strato in de categorie Websites - Building en Hosting

Er is dit jaar 3 keer €15 van de rekening van mijn zoon (15 jaar) afgeschreven. Daarvan kon ik er nog 2 storneren. Nu krijg ik een aanmaning met dreigen met incassokosten voor €15 (“Opzegging van je Strato pakket”).
Mijn zoon zegt enkel een account te hebben aangemaakt, maar volgens hem is hij geen verplichting aangegaan. Dat account heeft hij maanden geleden weer opgezegd.

Stoppen met incasso en automatisch afschrijven.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Strato

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Strato nog niet in behandeling is genomen.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Strato in behandeling genomen

Bericht van Strato

2 maanden geleden - Ik wil u in dit geval vragen om een een kopie van legitimatie te sturen van uw zoon, zodat we kunnen zien dat uw zoon minderjarig is. Hiermee kunnen wij per direct het pakket opzeggen. U kunt de kopie sturen via ons contactformulier: https://www.strato.nl/faq/help/mail.php?thema=113

Reactie van de melder van de klacht Hanshoo

1 maand geleden - Ik heb een mail van Strato met daarin het volgende: "Bedankt voor het toesturen van de legitimatie van uw zoon, ik heb zojuist het pakket "........" met domeinnaam "floewtech.nl" per direct voor u opgezegd. U kunt alle toekomstige automatisch incasso blokkeren." Toch krijg ik enige dagen later een brief van Intrum Justitia. Na mailcontact hierover met Strato zeggen ze: "Geachte heer H......, bedankt voor uw e-mail. U dient met Intrum Justitia contact op te nemen, en daar uw belemmering te beschrijven. Ik heb gereageerd dat ik dat niet van plan ben te doen. Zij zijn de (betwiste) schuldeiser. Dat zij hun debiteurenadministratie uitbesteden is hun keuze. Ik verwacht dat zij de inning stopzetten.

Alle klachten die gemeld zijn door Hanshoo