Klacht: Automatische verlenging abonnement, binnen 3 weken verdubbeling abonnementskosten bij weigering betaling

op 26 juli 2016 over Kamernet in de categorie Makelaars

Op 30 juni 2016 mail automatische verlenging abonnement ontvangen met daarin vermelding abonnementskosten van € 34,-. Daarop gelijk mijn abonnement opgezegd en hiervan ook op 30 juni 2016 een bevestiging ontvangen. Echter staat daarin dat mijn abonnement tot 31 juli 2016 loopt, lijkt me niet fair als ik op 30 juni 2016 dus tijdig opzeg?! Vervolgens geweigerd incasso te betalen. Nu, 26 juli 2016 mail ontvangen dat ik € 74,- moet betalen onder ‘dreiging’ van tweede verhoging en incassobureau. Zeer onbeschoft om geen betalingsherinnering te sturen en gelijk het bedrag omhoog te gooien. Daarnaast heb ik het abonnement tijdig opgezegd en hoef ik die maand extra abonnementskosten dus überhaupt niet te betalen.

Welgemeende excuses voor hufterige gang van zaken en intrekking van het betalingsverzoek. Doelgroep van Kamernet is toch studenten? Lijkt me niet echt gepast binnen een maand en zonder betalingsherinnering de abonnementskosten te verdubbelen. Daarnaast heb ik tijdig opgezegd, dus is het in rekening brengen van de abonnementskosten helemaal niet aan de orde.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Kamernet over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Kamernet in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Kamernet een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Kamernet

Heeft op 26 juli 2016 om 08:20 geantwoord

Hi Myrthe, bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat je niet een fijne ervaring met Kamernet hebt gehad, dit is absoluut niet onze intentie. Ik wil je meegeven dat wij zeker communiceren wanneer je abonnement wordt verlengd. Je krijgt ook een mail wanneer de verlenging in is gegaan. Het is erg vreemd en niet de bedoeling dat je deze niet hebt ontvangen. Zou je misschien in je spam-box kunnen kijken? De mails worden overigens automatisch verzonden wanneer er geen betaling in ons systeem is geregistreerd.

Graag wil ik je vragen om te mailen naar supportdesk@kamernet.nl. Via dit kanaal kunnen we je account gegevens en je betaal gegevens bekijken en kunnen we zien of de betaalherinneringen zijn verzonden en wat er mis is gegaan. Ook kunnen we samen tot een oplossing komen!

Ik hoor heel graag terug van je!

Berna van Kamernet

Alle klachten die gemeld zijn door Myrthe123456