Klacht: Automatische incasso’s door www.huurwoningen.nl

op 22 juli 2016 over Huurwoningen.nl in de categorie Websites - Woningen

Een tijdje geleden was ik opzoek naar een woning en heb ik mij aangemeld bij ‘www.huurwoningen.nl’ Ik heb toen eenmalig €19,95 moeten betalen. Eenmaal aangemeld kwam ik er achter dat huurwoningen een erg onhandige site was, ik heb de site nauwelijks gebruikt. Nu kwam ik er vorige week achter dat er tot 4x aan toe het bedrag van €19,95 van mijn rekening afgeschreven is. Ik heb nooit toestemming gegeven voor een automatische incasso en baal enorm dat ik nu bijna €80,- heb betaald aan een site waar ik maximaal 4x online ben geweest.

Graag zou ik het bedrag van de de automatisch incasso's na de eerste aanmelding terug ontvangen.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Huurwoningen.nl in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurwoningen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurwoningen.nl

Heeft op 22 juli 2016 om 13:23 geantwoord

Geachte heer/mevrouw,

Op onze website staat heel duidelijk aangegeven dat de kosten voor uw premium account € 19,95 per maand zijn, zolang uw account actief is. Dit staat tevens aangegeven onder het kopje 'Lidmaatschap', bij het aanmaken van het premium account.

Ook staat in de voorwaarden waarmee u akkoord bent gegaan het volgende:

Artikel 4: Duur en beëindiging van de overeenkomst
4.1 De overeenkomst en het daaruit voortvloeiende abonnement wordt aangegaan voor de duur van de contractperiode en kan ingaan op iedere gewenste dag van de maand.
4.2 Tenzij één van de partijen de overeenkomst tijdig opzegt, wordt de overeenkomst steeds stilzwijgend verlengd voor de duur van de contractperiode.
4.3 Opzegging is steeds mogelijk tegen het einde van de geldende contractperiode. Indien woningzoekende voor het einde van de contractperiode opzegt, wordt de overeenkomst beëindigd. Woningzoekende heeft in dat geval geen recht op restitutie van inschrijfgeld voor de resterende dagen van de contractperiode. Bij opzegging dient een termijn van 1 dag in acht te worden genomen.
4.4 Opzegging van uw inschrijving kan eenvoudig direct online. U zult dan niet meer als woningzoekende geregistreerd staan en er zullen geen inschrijvingskosten meer afgeschreven van het door u opgegeven rekeningnummer.
4.5 Voor de 7 dagen gratis periode kan er slechts 1 x per persoon gebruik van gemaakt worden.
Artikel 5: Kosten
5.1 Inschrijven door woningzoekende op Huurwoningen.nl kost € 19,95 per maand (30 dagen). Betaling vindt plaats middels een doorlopende automatische incasso.
Artikel 6: Annuleren
6.1 Na inschrijving geldt de contractperiode van minimaal een maand (30 dagen); U kunt u inschrijving ieder moment online annuleren. U zult dan niet meer als woningzoekende geregistreerd staan in de huurdersdatabank.

Wij kunnen dan ook uw verzoek tot restitutie niet honoreren.

Klantenservice Huurwoningen.nl

Reactie van de melder van de klacht GiniCameron123

8 maanden geleden - Mijn klacht is absoluut niet opgelost. Als alleen al op deze site 143 klachten zijn over exact dit probleem moet je je misschien eens gaan afvragen hoe duidelijk dit nou eigenlijk vermeld wordt. Daarbij heb ik ook nog eens 2 facturen van jullie zusterbedrijf gehad www.kamer.nl, die mij ''perongeluk'' bovenop de €100,- die jullie mij nu gekost hebben, nog eens €40,- vroegen over te maken, terwijl ik mij überhaupt nooit heb AANGEMELD bij deze site.

Alle klachten die gemeld zijn door GiniCameron123