Klacht: Automatische blokkade na betalingsverzuim

op 02 juli 2017 over Strato in de categorie Websites - Building en Hosting

Door het verlopen van de creditcard is er geen betaling mogelijk geweest van de laatste factuur voor afname van een VPS. De dienst is op een zondag geblokkeerd. Er is op geen enkele wijze gecommuniceerd door Strato dat de creditkaart in het bestand niet meer actueel is. Dit verwacht je namelijk wel en is de standaard procedure bij grote providers. Erg jammer. Hoe dan ook, de blokkade wordt wel meegedeeld via de ingestelde kanalen. Na SMS bericht ontvangen te hebben, direct ingelogd en openstaande factuur betaald, ook de creditkaart gegevens geupdate voor toekomstige betalingen.

Daar waar een blokkade op een zondag, buiten werktijden van de klantenservice, wel automatisch mogelijk is, gaat het verwijderen van diezelfde blokkade na betaling niet automatisch. En daar mag ik mijn beklag over doen. Zeer slechte service van deze inmiddels steeds impopulair wordende provider. een dikke onvoldoende!

Wanneer de procedures aangepast zijn, automatisch deblokkeren bij administratieve redenen mogelijk is en strato net als bij de blokkade klanten ruim van tevoren informeert als een automatische betaling niet lukt, creditcard of incasso van een bankrekening, waar ook met meerdere pogingen gewerkt wordt!

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Strato

Reactie van de melder van de klacht stratozeerslecht

4 maanden geleden - Zojuist volgende gelezen in hun FAQ: Herinnering of aanmaning In het contract met STRATO staat dat je jouw facturen via automatische incasso betaalt. Als we het bedrag niet kunnen afboeken, sturen we je een herinnering en daarna een aanmaning. Eventuele bankkosten en administratieve kosten moeten we dan helaas doorberekenen. Blijkbaar kunnen ze deze contractuele verplichting ook niet waarmaken!

Reactie van de melder van de klacht stratozeerslecht

4 maanden geleden - Vandaag, maandag om 8:09, is de blokkade verwijderd door Strato. Er is nog niet ingegaan op de klacht, die blijft van toepassing.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Strato in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Strato een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Strato

Heeft op 04 juli 2017 om 13:34 geantwoord

Heeft op 04 juli 2017 om 17:10 geantwoord

Had niet anders verwacht dan deze reactie. Erg jammer. We hebben het gestuurd enz. Maw klant, u liegt. Wij hebben gelijk. Weet dat het moeilijk te controleren is, maar dat de medewerker hier zich niet afvraagt waarom een op tijd betalende klant ineens zou klagen over gebrek aan communicatie is typisch. De email en SMS voor blokkade zijn wel aangekomen, dus daarvan kan ik zeggen ook verzonden. 5 minuten na de sms zijn de creditkaart gegevens ge-update en de openstaande factuur betaald en toch een blokkade. Automatisch blokkeren maar niet automatisch deblokkeren na betaling. Dat is deel 1 van de klacht. Deel 2 is het blokkeren in het weekend en buiten werktijden van de klantenservice, de enige die de blokkade kan verwijderen. In feite iemand die op vrijdag na werktijd van klantenservice geblokkeerd wordt, onmiddellijk reageert en de administratieve reden goed maakt, blijft geblokkeerd tot op zijn minst maandag ochtend. Onacceptabel! Immers is er wel betaald, maar geen dienstlevering 2,5 dagen. Alsof je aardappelen verkoopt en geen hosting met een uptime belofte.

Had die zogenaamd per post gestuurde herinnering maar achterwege gehouden en een sms en daadwerkelijk een email gestuurd, dan hadden jullie een tevreden klant. De sms die wel verstuurd was nadat de blokkade geplaatst was heb je ook lekker veel aan. In die sms kun je gelijk erbij vermelden, doe geen moeite te betalen, de deblokkering vindt pas over een paar dagen plaats.

Beste strato NL kom uit die lui stoel en stop jezelf te verdedigen. Accepteer kritiek en verbeter je bedrijfsprocessen. Doe er iets mee ipv maar te roepen Wij doen niks verkeerd. Wellicht dat je dan wat meer respect krijgt en je niet hoeft te schamen voor je eigen naam. Of negeer ook dit bericht en blijf een lachertje van de markt.

Mvg en over en uit!

Reactie van de melder van de klacht stratozeerslecht

4 maanden geleden - Toch niet over en uit. Vandaag in de brievenbus vanuit Berlijn een brief verzonden op zondag 02-07-17 direct na de blokkade. Had hier graag een foto geplaatst, maar die optie is er niet. Blijkbaar kan Strato wel degelijk brieven sturen die ook aankomen. Weliswaar vanuit het buitenland, maar desniettemin, een zeer nette brief in correct Nederlands die volledig nutteloos is nadat het kwaad al geschied is. I.p.v. te voorkomen dat een blokkade nodig is door tijdig en correct met de klanten te communiceren, worden wel alle middelen ingezet na de blokkade. Wie dat daar verzonnen heeft, mag zich achter de oren krabben, of beter gezegd diegene die de verantwoordelijke hiervoor op die positie heeft geplaatst. Je wordt in de brief verzocht betaling uit te voren omdat anders na 7 dagen (waarvan er 3 reeds verstrijken tot ontvangst van de brief) de overeenkomst opgezegd zal worden door Strato. Er wordt ook vermeld dat het de derde maal is dat je herinnerd wordt. Tuurlijk. En waar hebben we het in godsnaam over??? 31 eurotjes...

Bericht van Strato

4 maanden geleden - U geeft aan dat u de brief heeft ontvangen. Daar ook wij van STRATO Nederland in Berlijn gevestigd zijn, worden ook onze brieven vanuit hier verstuurd en gaan er vaak een anatal dagen overheen alvorens u de brief ontvangt. Echter worden er altijd eerst twee e-mails verstuurd, die succesvol gestuurd zijn naar het (door u) geregistreerde e-mail adres, luka@wefocus.com. U geeft in een eerder bericht aan dat wij onze fouten niet toegeven, dit klopt echter niet. Wij geven slechts aan dat wij u meermaals geinformeerd hebben over de openstaande factuur, en dat wij niet zó maar een pakket zullen blokkeren. U bent zelf verantwoordelijk om het juiste e-mail adres (en overige persoonlijke informatie) in uw account te registreren. Met betrekking tot het bedrag zelf, het maakt voor ons geen verschil of het om een factuur van €500,- gaat of een factuur van €1,-, wanneer wij meerdere aanmaningen sturen waar niet opgereageerd wordt, zullen wij het pakket blokkeren. Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben, wens ik u nog een fijne dag.

Alle klachten die gemeld zijn door stratozeerslecht