Klacht: Automatisch incasso 19.95 eur 1.5 jaar na afloop activiteit; geen factuur of mail of toestemming

op 02 september 2016 over Huurwoningen.nl in de categorie Websites - Woningen

Op 5. en 29. aug 2016 heeft Huurwoningen.nl (via Stg Buckaroo) telkens 19.95 euro automatisch geincasseerd. Echter heb ik de website anderhalf jaar geleden gebruikt (van 12.3.2015 t/m 30.3.2015) voor automatische meldingen naar mijn mailbox. Ik kan me niet herinneren, ooit een betalende dienst de hebben aangevraagd. Ik zie nu wel een bevestigingsmail van 12.3.2015 van premium lidmaatschap, maar daar staat niets over 19.95 euro nog over automatisch incasso. Vermoedelijk ben ik dus in de trap gevallen van 7 dagen gratis lidmaatschap en dan vergeten (lees: betalen).
Vandaag heb ik me ingelogd en mijn Premium lidmaatschap opgezegd.
Maar waarom wordt ik dan pas 1.5 jaar later geincasseerd ? Het bedrijf zegt: omdat het een Franse rekening is (ik woonde toen in Fr) en het bedrijf pas nu begonnen is geld op buitenlandse rekeningen te innen. Verder geen mail van waarschuwing of factuur.
Op mijn verzoek ten minste 1 van de 2 maanden terug te betalen (effectief gebruik van hun service) gaat het bedrijf niet in.
Vreemde taktiek.

Terugbetaling van alle bedragen vanwege misleidende/ontbrekende communicatie, obscure taktiek.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Huurwoningen.nl over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Huurwoningen.nl in behandeling genomen

Huurwoningen.nl

Heeft op 20 september 2016 om 14:50 geantwoord

Geachte heer, Beste Daniël,

Er is op 12-03-2015 een premium account aangemaakt op Huurwoningen.nl, zoals je in de voorwaarden terug kunt vinden is dit een betaald account. Het account is uitgeschreven op 02-09-2016, ook hier heeft u per mail een bevestiging van ontvangen.

Vanaf 1 augustus was het mogelijk om naast Nederlandse IBAN nummer ook buitenlandse rekeningen te incasseren. Vandaar dat er bij u maar twee termijn geïncasseerd zijn: de maand juli en de maand augustus.

Helaas kan ik uw verzoek dan ook niet inwilligen omdat de betalingen gebaseerd zijn op uw lopende account op Huurwoningen.nl.

Ashley Zuijdendorp

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurwoningen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reactie van de melder van de klacht daniel_

2 maanden geleden - Wat u schrijft had ik al samengevat. Niets nieuws. Echter: Kunt u bewijzen, dat ik een betaald account heb aangemaakt? U heeft me geen mail gestuurd ter bevestiging van een BETAALD account. Noch heb ik ooit facturen gekregen.

Bericht van Huurwoningen.nl

2 maanden geleden - Beste Daniel, Op 12-03-2015 is er per mail een bevestiging van het premium account verzonden, op de site is terug te vinden wat dit exact inhoudt. Daarnaast zijn er nooit facturen verzonden omdat buitenlandse rekeningen niet geïncasseerd werden. Facturen worden uitsluitend verzonden als betalingen gestorneerd zijn. Met vriendelijke groet, Ashley Zuijdendorp

Alle klachten die gemeld zijn door daniel_