Klacht: AUTOMATISCH EN ONTERECHT RETOUR

op 28 juni 2014 over UPS in de categorie Koeriersbedrijven en post

Bij telefonisch contact om een nieuw bezorg moment uit te kiezen, reageert het automatische computersysteem zo slecht (ondanks dat ik gebruik maak van toetsen denkt de spraakherkenning iets te registreren) dat mijn zending retour gestuurd wordt. Ik kan dit vervolgens op geen enkele manier (telefonisch of online) annuleren. Pas wanneer ik de volgende dag terugbel, is er een mogelijkheid om meer duidelijkheid te krijgen over mijn zending. Annuleren lukt niet, enkel de afzender verzoeken om het pakketje opnieuw te versturen lijkt de enige oplossing volgens UPS. Ik moet zelf aandragen dat ze wellicht de zending gewoon niet moeten afgeven (kan toch persoonlijk worden afgesproken met de betreffende chauffeur?), zodat de zending in ieder geval in handen blijft van UPS. Maar zelfs daar wil de klantenservice niet aan meewerken. Door een falende automatisering is de klant nu dus slachtoffer van onnodige vertraging.

Oplossing was geweest om de bezorging/zending uit de automatisering te halen en de afhandeling persoonlijk te maken in plaats van af te laten hangen van een computersysteem. Meedenken met de klant dus. In plaats daarvan is het pakket bij de afzender afgegeven en heb ik zelf contact moeten opnemen om het pakket opnieuw te laten versturen. Ditmaal wel met PostNL, omdat de klant daar in ieder geval meer invloed heeft op zijn/haar zending en je bij telefonisch contact gewoon persoonlijk iemand aan de lijn krijgt.

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UPS

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar UPS over deze klacht.

6 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UPS nog niet in behandeling is genomen.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door UPS in behandeling genomen

UPS

Heeft op 25 april 2017 om 10:40 geantwoord

Geachte Klant,

Met vriendelijk groet,

UPS Social Media Team

Alle klachten die gemeld zijn door stp