Klacht: autobedrijf Kelvinring in Alblasserdam

op 29 april 2017 over ikwilvanmijnautoaf.nl in de categorie Autodealers

Na een vooraf overeengekomenverkoopprijs van 1.813 Euro voor onze Citroen Xsara Picasso, gingen we vandaag naar de zaak toe om de auto af te leveren. Meteen al duidelijk dat de dealer op zoek was naar redenen om de prijs te verminderen. Krassen aan de onderkant van de auto (!), een niet gemelde beschadiging (die niets voorstelt) op de bumper en als klap op de vuurpijl vond de dealer na een proefrit dat de auto ‘zwaar koppelde’. Hier kan je als verkopende partij helemaal niets mee. Eind van het verhaal: hij wilde 15% van de overeengekomen prijs minder betalen. Wat een oplichterij. Het was duidelijk dat deze dealer het spelletje al vaak gespeeld had: eerst de klant lokken met een prijs, en er bij aflevering zo veel mogelijk geld af proberen te praten. We hebben maar liefst 1,5 uur moeten wachten (smoesjes, met een zaklamp langs de onderkant van de auto, alles bekeken, proefrit etc. etc.) en toen kwam de aap uit de mouw. Wat een doorzichtig spelletje. Autobedrijf Kelvinring in Alblasserdam: ga er NIET naartoe. Waarom wordt er een bevestiging gestuurd dat je auto verkocht is voor een bepaald bedrag, en wordt er, na een zogenaamde inspectie waar hele kleine dingetjes nogal erg gemaakt worden, nog even 250 Euro afgepraat? Moet je dan zo maar aannemen dat je auto minder waard is omdat de dealer vindt dat hij ‘zwaar koppelt’? Wie kan mij dit uitleggen?

Wij zijn pas tevreden als het bedrag betaald wordt wat de vooraf zijn overeengekomen. Zonder smoesjes! Als een auto niet goed is, volledig te begrijpen. Maar dit was duidelijk een gevalletje 'spijkers op laag water zoeken'. We zijn zeer teleurgesteld.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ikwilvanmijnautoaf.nl over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Mevrouw Frieling