Klacht: Auto onder valse voorwendselen verkocht

op 13 juli 2016 over TVD Autos in de categorie Autodealers

TVD Auto’s, Empelseweg 30, 5241 NA Rosmalen hierna de ‘Verkoper’ claimt een 100% Nederlandse Renault Megane CC uit 2004 te verkopen met NAP via Marktplaats voor een bedrag van 3950 EURO, echter wat blijkt het is een ingevoerde uit Duitsland dus de KM stand van de NAP is dan ook GEEN OORDEEL, hieronder de opsomming van problemen die binnen 2 maanden allemaal nu mondjes maat kwamen:

1. Gekeurd door verkoper op 14-04-2016
2. volgens verkoper enkel lama sonde, echter verkoper verzuimde te melden dat er ook ernstige olie lekkage was.
3. Verkoper gaf mij een keuringsrapport mee van 2014 waar geen meldingen op stonden (want lette niet op de datum maar op de opm.)
4. ramen gingen van dag een al niet open achter, eerder al voor terug gereden monteur keek het na, stekkers moesten besteld worden dus moest er sowieso voor terug komen, wat blijkt linker voor raam gaat in eens ook niet meer open en een paneel is niet vast terug geplaatst rechts achter, ,

5. en starten moest al met gas bij geven, proef rit niet kunnen maken want overschrijving zou elk moment sluiten.

nu komt het:

6. Binnen eerste tankbeurt lekt benzine: oorzaak pakking brandstofpomp (zelf laten maken zonder te zeuren bij verkoper)

7. ABS lampje gaat branden, waarschijnlijk wiel lager, afspraak voor eerst beste woensdag hoor ik op de dag ervoor een ratel, na onderzoek door 2 garages en totaal 5 monteurs vermoedelijk homokineet, deze ook laten maken maar ratel niet weg, uit eindelijk bij vullen ruitenvloeistof constateer ik ook dat er koelvloeistof net onder de max zit dus zul die aan tot max’

7. auto terug naar verkoper zegt ie kop pakking kapot, rep. kosten a 750,00 en dan weet ik nog niet transparant zeker of het dan opgelost is allemaal.

nu heb ik al veel kosten gemaakt, hem zovaak in de gemeenheid gestel het op te lossen, biedt hij een oplossing die man 750 euro kost en nog geen enkele garantie geeft

Heb de kwestie al via advocate lopen, en aangifte van oplichting gedaan (hij adverteerde met een 100% Nederlandse auto echter het bleek een ingevoerde) en daarbij het verzuimen te melden dat er ernstige olie lekkage was op moment van keuring (de dag van aankoop)

EIS: Koop overeenkomst ontbinden en volledig aankoop bedrag terug van 3950,00

Deze post online is eigenlijk laatste mogelijkheid voor verkoper dit op te lossen, anders komen alle bijkomende kosten van mij ook nog eens op het bedrag dat ik terug wil, tot het treinkaartje toe!

Alle klachten die gemeld zijn door CognomeN79