Klacht: annulering londen trip

op 04 juli 2016 over Slangenreizen in de categorie Online Reisbureaus

Door mijn 1 nichtje en haar 3 vriendinnen uit de USA die 3 weken in Europa zijn 2 trips geboekt bij deze organisatie. Wat 3 geweldige weken zouden moeten worden voor deze meiden is geëindigd in een groot drama. Meiden hebben zelf vanuit de USA 2 trips geboekt (van hun eigen spaargeld) omdat hun tijd beperkt is kwamen de data nog al nauw. Dus 1 trip 4 dagen Londen en een week later 4 dagen Parijs. Ruim een week voor vertrek naar Londen netjes een mail ontvangen dat de Trip niet door gaat. Ja dit kan gebeuren hoe jammer het ook is. Snel in de telefoon gesprongen om de opties te bespreken. Er stond nog een 2 daagse trip open in het zelfde weekeind, maar deze was nog niet gegarandeerd van vertrek ook al zouden deze 4 mee gaan. Overleg hoe het zou zijn als er nog 4 meer mee zouden gaan. Ben de beroerdste niet heb nog wel een paar nichtjes die het leuke vonden om mee te gaan. Ja was het antwoord dan zijn we over het behaalde aantal van 25 heen en is u vertrek gegarandeerd!!! Was het antwoord van de dame aan de telefoon. Stuur u mail toe kunt u alles invullen en dan komt het voor elkaar. Dus ondertussen 8 mensen blij met een tripje naar Londen. Op woensdag netjes bevestiging binnen gekregen. Dus afspraken verzet…oppas geregeld we waren er klaar voor. ….Maar te mooi om waar te zijn op donderdag mail in de box met annulering van de trip.!!!! gebeld voor tekst en uitleg…blijkt dat 6 anderen hadden geannuleerd en dus lieten ze de reis niet door gaan….blijkbaar hebben ze bij Slangenreizen nooit gehoord van mondelinge overeenkomsten!!!! En dan te bedenken dat de 6 mensen die geannuleerd hebben hun geld gewoon moeten betalen, omdat het annuleringstermijn natuurlijk allang was verstreken. Ze laten dus zeker 20 mensen in de steek en zelf wel geld binnen halen…lekker makkelijk verdienen. Bij de vraag of ik een leidinggevende kon spreken was deze helaas natuurlijk niet aanwezig, maar morgen was hij er. Dus vrijdag morgen weer in de telefoon…nee helaas was er nog niet maar we zullen een bericht achter laten….Eind van de middag nogmaals gebeld…blijkt hij toch niet op kantoor te komen die dag…Toen nog geprobeerd om dan maar 1 dag met de bus te gaan niet ideaal maar ja 8 mensen teleurstellen is ook niet mijn sterkste kant…bleek dat ze opstap plaats Apeldoorn niet eens kunnen garanderen als je met 8 personen opstapt!!! echt niet te geloven…was er nu echt klaar mee. Wonder boven wonder toch nog gebeld maandag morgen uit eindelijk…zolang het op de website niet als definitief staat is het niet definitief volgens hun en hebben ze tot 1 week voor aanvang recht om te annuleren volgens hun. nou nieuws van mijn kant, sla de boeken er maar bij open wat een mondelinge overeenkomst is wel degelijk rechtsgeldig…was wit heet van woede ondertussen. Ondertussen was ,hoe kan het ook anders de 4 daagse trip naar Parijs ook geannuleerd. Dus 4 meiden in zak en as die hun hele Europa trip in rook op zien gaan.Gelukkig zijn er nog een aantal andere organisaties die wel wat voor hun klanten willen doen. Dus lieve mensen het zijn mooie prijzen, maar hou er maar voor 99% rekening mee dat je trip niet door gaat en ze geen enkele moeite voor je doen… ze zijn maar op een ding uit €€€€€

Tegemoetkoming in de extra kosten die we hebben moeten maken om bij een andere reisorganisatie wel een reis te kunnen boeken.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Slangenreizen

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Slangenreizen nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht E.Bouwmeester

5 maanden geleden - na 3 weken reactie van slangereizen ontvangen. krijg een waarde cheque van 100,00. denken ze nou echt dat we ooit nog een reis bij hun gaan boeken ?? dames hebben gelukkig geweldige trip naar parijs gehad met een andere busmaatschappij.

Alle klachten die gemeld zijn door E.Bouwmeester