Klacht: afschrijven zonder toestemming

op 31 maart 2013 over Lexa.nl in de categorie Datingsites, klachtmelden

Ik heb mij 26 feb aangemeld bij lexa voor een lidmaatschap van drie maanden, deze zijn betaald door mij via ideal. Bljkt later uit de betalingsgegevens dat met een machtiging ook 20,70 is afgeschreven. Ik heb hier geen toestemming voor gegeven. Terugbetalen willen ze niet. Bij de bank geweest, die kan niets doen omdat het een eenmalige machtiging is. Een aantal jaar geleden ook problemen met lexa gehad, dit ging over tenonrechte geld afschrijven. Een klacht die ik hier veel lees. In strijd me de wet, maar ze kunnen gewoon hun gang blijven gaan. Ik ben het niet eens met het bedrag van 20,70

Ik wil dit geld terug

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Lexa.nl in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lexa.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lexa.nl

Heeft op 02 april 2013 om 15:48 geantwoord

Beste Lietje_50,

ik begrijp uit uw bericht dat er een afschrijving van 20,70 euro heeft plaats gevonden waar u het niet mee eens bent, en dat u deze afschrijving graag teruggestort wilt zien.

Ik heb uw gegevens met betrekking tot uw profiel voor u nagekeken en zie dat u omtrent deze afschrijving al contact heeft opgenomen met ons Customer Care Team op 22-03-2013. Ik kan u helaas geen ander antwoord geven. Een betaling kan alleen geannuleerd worden binnen 7 dagen na aankoop, mits er geen gebruik van is gemaakt. U heeft een extra optie Control t.w.v. 20,70 euro op 26-02-2013 aangeschaft, en vervolgens pas op 22-03-2013 voor het eerst contact met ons opgenomen. Dit is niet binnen 7 dagen, en ik kan dan ook niet ingaan op uw verzoek tot restitutie.

Met een extra optie Control kunt u leesbevestigingen aanvragen en ook uw status op offline instellen, zodat u op uw gemak andere profielen kunt bekijken. Uw membership loopt tot 26-05-2013 en zal hierna eindigen.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u verder nog vragen en/of opmerkingen hebben dan vernemen wij deze graag van u via de "Help" link onderaan de Lexa website. Hier klikt u op een willekeurige categorie, een willekeurige vraag en vervolgens scrolt u naar beneden en klikt u op de link "Stel een vraag" om een bericht te sturen. Gelieve in dit bericht uw gegevens te vermelden waarmee u zich bij ons geregistreerd heeft. U zult dan binnen 48 uur een antwoord ontvangen op uw bericht.

Christine van het Lexa Team

7 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Lexa.nl beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Lietje_50