Klacht: Aflevering maandag 27 oktober 2014

Kellso op 28 oktober 2014 over RTL 4 in de categorie Omroepen

In deze aflevering werdt, naar mijn mening, veel te duidelijk en vaak in beeld gezien dat Rikki haar polsen door had gesneden. Ik had dit totaal niet verwacht. Het werkt erg triggerend voor mensen die ook aan automutilatie doen of hebben gedaan en ouders/familie/kennissen worden hier mee ‘opnieuw’ geconfronteerd. Naar mijn mening hadden ze het niet zo duidelijk hoeven laten zien. Kan me voorstellen dat mensen erg zijn geschrokken van de beelden. Ik begrijp dat het goed is dat er meer aandacht voor komt en dat mensen zien dat het een serieus probleem is. Maar dit ging me te ver. Ikzelf heb namelijk een half jaar geleden hierdoor op de SEH gelegen en kreeg een paniekaanval toen ik de aflevering zag. Heb gelijk de tv uitgezet & ben meer dan een uur overstuur geweest.

Misschien is het handig dat ookal is het een soap, er een waarschuwing vooraf wordt gegeven over mogelijk traumatisch content. En misschien iets voorzichtiger omgaan met de onderwerpen.

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over RTL 4

8 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over RTL 4 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door