Klacht: Administratie van Scheidegger

op 20 juli 2017 over Scheidegger Opleidingen in de categorie Opleiding

Ik ben geen klager, tenminste niet snel. Nu is echter wel de emmer overgelopen. WAT een organisatie. Ze bieden allerlei opleidingen op gebied van administratie, maar hebben er zelf echt geen kaas van gegeten! Zomaar even twee situaties die mijn emmer van Scheidegger deed overlopen:

Op zaterdag 20 mei deed ik schriftelijk examen ‘personeel en organisatie’ in de jaarbeurs in Utrecht. Op maandag 22 mei keek ik op e-connect (mijn persoonlijke leeromgeving) en daar las ik dat ik geen deel had genomen aan dit examen. Zeer vreemd, want ik had daar wel degelijk in de jaarbeurs gezeten en examen gemaakt. Gemaild en gebeld naar Scheidegger, ze snapten er ook niks van. Examen kwijt. Ze moesten flink zoeken en zouden me terugbellen. Jahoor, een tijd later belden ze me wonder boven wonder terug (vrij uniek bij Scheidegger). Het was gevonden! Pfieuw. Wat een opluchting! Nu was het nog wachten op mijn cijfer.

Op donderdag 22 juni 2017 deed ik digitaal examen ‘personeelsadministratie’ in Goes. Ik liep het lokaal uit om mezelf af te melden en jahoor.. ‘Je bent geslaagd!!’ Wat?! Fantastisch! Superfijn! Het enige wat je dan nog niet weet is je exacte cijfer, maar dat deed er niet toe want voor mij was het belangrijkste dat ik geslaagd was! En vrij snel daarna kreeg ik een berichtje op e-connect: ‘resultaat bekend voor module personeelsadministratie’. Ik had een 7,6! Yes! Eindelijk alle 5 de modules die ik wilde halen positief afgerond!!

Een aantal dagen geleden vroeg ik dan ook 5 certificaten aan bij Scheidegger. Gister kreeg ik echter een mail terug van hen, dat ik er maar 4 zou krijgen, want ‘personeelsadministratie’ had ik niet afgerond. Pardon?? Even twee keer lezen hoor… Ja echt, er stond in de mail dat ik ‘personeelsadministratie’ niet had afgerond. Ik ging vervolgens direct naar e-connect omdat ik bericht had gekregen van die 7,6 die ik had gehaald. On-voor-stelbaar! Het bericht was leeg. ‘fout tijdens het laden van deze informatie. Probeer het opnieuw’. Geen 7,6 meer te zien natuurlijk. Die hadden ze voor de handigheid maar even weggehaald.
Ik weer aan de telefoon natuurlijk. Met een redelijk hoge bloeddruk, want die stijgt hard van zulke dingen! Ja ze snapte het ook niet, die beste mevrouw aan de telefoon. Ze kon het nergens vinden. Nou mevrouw, ik verzoek je zeer vriendelijk om deze week nog alle 5 mijn certificaten op te sturen! Dan ben je bedankt, en ben ik voor altijd af van Scheidegger.

Voor iedereen die dit leest, echt waar.. Begin NOOIT, nooit en NOOIT aan een opleiding bij Scheidegger! Er zijn al zó veel meer dingen voorgevallen die slecht zijn voor je bloeddruk. Daarom wil ik redden wie er te redden valt! Begin er niet aan!!

Als ik deze week nog alle 5 mijn certificaten in handen heb! En als ik nooit meer iets met Scheidegger te maken hoef te hebben.

4 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Scheidegger Opleidingen over deze klacht.

4 weken geleden - Deze klacht is zojuist door Scheidegger Opleidingen in behandeling genomen

3 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Scheidegger Opleidingen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Scheidegger Opleidingen

Heeft op 28 juli 2017 om 15:30 geantwoord

Beste mevrouw Koesveld,

Op 20 juli jl. heeft jouw studiebegeleider per e-mail laten weten dat het certificaat voor de module Personeelsadministratie per post naar je wordt verzonden.

Scheidegger Opleidingen

Alle klachten die gemeld zijn door Dineke Koesveld