Klacht: activatiecode

op 20 februari 2018 over Direct Solutions in de categorie Incassobureaus

direct solutions heeft me gebeld ivm een activatiecode die ik een jaar geleden heb genomen voor een restaurant en een hotel bij Benelux.
Ik heb deze NOOIT afgenomen.
Ik heb alle mail terug gezocht op alle dingen die ze mij gestuurd zouden hebben (en mogelijk in de ongewenst box zouden zijn gekomen).
Ik heb NIETS gehad!
Ze dreigen de factuur die rond 94 euro was, en die nu dik 180 euro bedraagt via een incasso te willen innen als ik niet betaal.

Trap er niet in!!!

Voor de zekerheid toch hier gemeld zodat ze me nergens mee kunnen pakken.
Ik heb evt een opname van het telefoongesprek indien gewenst.

Ik ben tevreden als deze dieven gepakt worden en ik zekerheid heb dat ik niet hoef te betalen

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Direct Solutions

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Direct Solutions in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Direct Solutions een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Direct Solutions

Heeft op 22 februari 2018 om 12:49 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Bruijn,

Het klachtenteam heeft uw klacht gelezen. U beschrijft een onenigheid tussen u en de leverende partij van een activatiecode.

Indien u een levering betwist is betaling van het bedrag niet de juiste oplossing. U zou eerder om leveringsbewijzen kunnen vragen. Een bemiddelaar maakt het juist mogelijk om een situatie grondig te bespreken. U hoeft dus ook geen betaling te verrichten als u er niet mee eens bent. Of u de bemiddeling als een kans ziet om wederzijds toenadering te zoeken, is een keuze wat u zelf moet maken.

Als u vervolgens in de toekomst hinder ondervindt, adviseren wij u om gebruik te maken van onze klachtenprocedure. Het klachtenteam is opgesteld om soortgelijke klachten onder de loep te nemen. Bezoek hiervoor de weblink: http://directsolutionsbv.nl/

Uw klacht is nu in behandeling van het klachtenteam. Wilt u dit proces volgen? Neem gerust contact met ons op.

Direct Solutions B.V.

Heeft op 24 februari 2018 om 21:31 geantwoord

Dit valt in mijn optiek onder de categorie phishing.
Indien men nogmaals contact met me opneemt aangaande deze zogenaamde rekening ga ik dit ook als zodanig rapporteren en aangifte doen van oplichting.
Ik denk dat ik daar meer mee bereik dan dat ik ga bemiddelen tussen hun claim en niets wat ik heb gedaan of gekocht.
Er zou ook een bevestiging gestuurd worden van de rekening en aanmaning naar mijn goede mailadres maar tot op heden heb ik niets mogen ontvangen. Ook niet in de ongewenste map en ook niet op het mailadres waar de originele rekening naartoe zou zijn gestuurd.
Ik heb ook ALLE mail terug gezocht, daar ik alle berichten bewaar en opsla.
Ik heb echter niets kunnen vinden van wat men claimt te hebben gestuurd.
Puur bedrog dus.
Kunnen hier dan ook stappen tegen ondernomen worden?
Nu kan ik me voorstellen dat velen hierin zullen trappen.

Alvast bedankt voor de medewerking

Alle klachten die gemeld zijn door kwastjeger