Klacht: achterruitschade, vals voorgelicht door carglass

op 20 januari 2014 over Carglass in de categorie Garagebedrijven

oudjaarsnacht hebben onbekenden mijn achterruit eruit geblazen door vuurwerk. nieuwjaarsdag kwamen we hier pas achter. Alles is dicht en gesloten deze dag dus de verzekeringsmaatschappij is niet te bereiken. Het regende dus mijn achterruit moest toch snel gerepareerd worden. Gebeld met carglass, aangegeven dat wij niet precies wisten hoe ik verzekerd was. Dat kon de telefoniste van Carglass wel zien en zij zei dat we voor ruitschade verzekerd zijn en alleen een eigen risico van 65,- hoefden te betalen. Nou dit leek een mooie deal. Dezelfde dag is er een noodruit in geplaatst en 2 dagen later kwamen ze het echte glas erin zetten.
Echter 2 weken later krijg ik een dikke rekening of dat ik nog even 376,20 wil betalen. Omdat mijn auto maar WA verzekerd is. En dus niet voor ruitschade verzekerd. (terwijl de telefoniste anders beweerde!!!)

Na meerdere malen contact te zoeken met carglass wilden de eerste 2 mij blijkbaar niet helpen. Die beloofden steeds terug te bellen, maar deden dit niet. (ook geen service)
Pas na de 3e gesproken te hebben werd mijn klacht behandeld.

Ik vind dat wij fout zijn voorgelicht, zeker op een dag als 1 januari, omdat ik de verzekeringsmaatschappij niet kon bereiken. De telefoniste van carglass mij verzekerde dat ik echt alleen 65,- hoef te betalen.
Nadat alles was gerepareerd kreeg ik een bon waarop staat dat ik All-risk verzekerd ben. Ook het jaartal van de auto 1994 staat op de bon. Dit kan al niet, All-Risk uit 1994???
Dit hadden ze toch eerder moeten zien!!?

Ik vind dat de telefoniste ons beter had moeten inlichten en ons erop had moeten wijzen dat we toch beter eerst zelf even moesten uitzoeken hoe wij verzekerd zijn.
Zeker nadat ik op deze site veel van dezelfde klachten tegen kom, zou je toch verwachten dat carglass hiervan zou leren en hun klanten beter zou inlichten.
DIT IS ECHTER NIET HET GEVAL!
Ik voel mij flink genaaid en ben nu verplicht te betalen, voor iets wat ik niet heb afgesproken.

Nu komen ze met een regeling om ieder de helft te betalen. Iets anders is niet mogelijk, dus word ik verplicht hiermee akkoord te gaan. (beter iets als niets)

Wel wil ik iedereen erop wijzen om NIET met Carglass in zee te gaan, of kijk in ieder geval EERST je polisvoorwaarden na en GELOOF DE TELEFONISTE van Carglass al helemaal niet op haar woord!

Ik was tevreden geweest als carglass de volledige rekening had betaald, want ze schuiven nu ook gedeeltelijk de schuld in onze schoenen, terwijl wij duidelijk aan de telefoniste hebben nagevraagd hoeveel wij moesten betalen, en of we verzekerd zijn voor ruitschade. Dat op de bon staat ALL-RISK verzekerd een auto uit 1994 en alsnog een factuur krijg opgestuurd vind ik heel gemeen. Nu uiteindelijk betaal ik ruim 220 euro i.p.v de 65 euro zoals de telefoniste zei.

Heeft op 20 januari 2014 om 14:46 geantwoord

Ik ben niet tevreden met deze oplossing, zoals ik al eerder vermeld heb.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Carglass over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Carglass in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Carglass een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Carglass

Heeft op 20 januari 2014 om 15:35 geantwoord

Wij hebben vandaag al reeds twee keer telefonisch contact gehad en deze klant en er is een coulance-afspraak gemaakt. Wij vinden het niet alleen onze verantwoordelijkheid maar ook die van de klant zelf om zijn polisvoorwaarden te kennen.

Marianne
Customer Service Carglass BV

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Carglass beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door tientje10tientje