Klacht: Absurd hoge afrekening

op 25 april 2016 over Ista in de categorie Installatiebedrijven

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Goedendag,

Ik heb de afrekening van ista over het jaar 2015 ontangen. Hierop wordt aangetoond dat ik voor 1720 euro aan stookkosten zou hebben verbruikt samen met mijn vriendin. Wij zijn echter beiden bijna niet thuis en hebben de verwarming niet hoger als standje 2 of 3. Terwijl bij een huis met gelijke grote en de zelfde radiatoren het verbruik veel minder is. Terwijl deze de gehele winter 24/7 gloeit. Wij hebben de verhuurder en ista al meerdere keren gesproken maar niemand kan ons verder helpen. Ista geeft aan dat de meters goed zijn en de woningcorporatie geeft aan dat de radiotor werkt en de isolatie goed is.

Wij weten niet meer wat we nu moeten doen en vragen ons af of we hier verder geholpen kunnen worden. Als er andere met hetzelde probleem zijn willen we dit graag horen.

Gewenste Oplossing:

Wij zijn tevreden als de stookkosten opnieuw berekend worden. Er gratis iemand langs komt om de meters te controleren/vervangen. Verder willen we dat er op de rekening een bedrag in mindering word gebracht. En de meters van de huidige jaargang terug worden gezet.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Ista over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Ista in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ista een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ista

Heeft op 11 mei 2016 om 15:14 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer Artz,

Naar aanleiding van uw klacht van 25 april jl. wil ik u allereerst namens ista Nederland B.V. mijn verontschuldigingen aanbieden voor het uitblijven van een eerdere reactie. Helaas werd er geen notificatie door ons ontvangen waardoor wij uw klacht niet eerder in behandeling hebben kunnen nemen.

Uw klacht betreft de hoogte van uw afrekening voor seizoen 2015. U geeft hierin aan dat zowel uw vriendin als uzelf veel van huis zijn. Zo staat de verwarming niet hoger dan stand 2 of 3. Daarnaast merkt u op dat het verbruik van een woning van gelijke grootte en dezelfde radiatoren veel minder is.

Helaas kunnen wij geen verklaring geven voor verschillen in verbruik. Het warmteverbruik van de radiatoren kan in een complex per bewoner beduidend verschillen. Wel kan ik u inzicht in het gemeten verbruik per maand en per meter in uw woning geven. Dit overzicht zal ik per e-mail naar u toezenden.

Bij vergelijking van uw afrekening 2015 met die van 2014 valt op dat het verbruik van de centrale installatie in 2015 veel hoger blijkt te zijn geweest dan in seizoen 2014. Deze verbruiken en tarieven worden jaarlijks door uw beheerder opgegeven. Voor vragen hierover adviseer ik u dan ook contact met uw beheerder op te nemen.

Tot slot merk ik op dat wij de instellingen van uw meters via ons netwerk kunnen controleren. Ter plaatse kan onze technische medewerker namelijk alleen de meterstanden op het display aflezen. Overigens vindt deze functiecontrole van de meters wel op kosten van ongelijk plaats.

Tot slot deel ik mee dat de afrekening alleen kan in overleg met uw beheerder kan worden gecorrigeerd wanneer blijkt dat er sprake is van een defecte meter. U rekent immers met uw beheerder af en niet met ista Nederland.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
ista Nederland B.V.

Heeft op 11 mei 2016 om 15:40 geantwoord

Ik vind dat een service als ista ervoor moet zorgen dat er iemand langs komt om de meters te controleren op hun kosten ten alle tijden en niet op basis van gelijk of ongelijk.
Daarnaast kom ik direct 200 plus klachten tegen wanneer ik alleen het woord ista in toets op google allemaal van het jaar 2015/2016 voor mijn gevoel moet er dan een belletje gaan rinkelen

Groeten,

Wesley Artz

Alle klachten die gemeld zijn door Wesloo