Klacht: Abonnement op bedriegelijke wijze aangesmeerd en jaren nooit bewezen dat er een abonnement was.

op 01 mei 2017 over voordelengids in de categorie Internetshops - Algemeen

Mijn verhaal begint half 2012. Mijn dochter wandeldegoedgemoed over de Meir in Antwerpen toen ze werd aangeproken door een persoon. Een babbel ontstond en de persoon kwam te weten dat de intresse van mijn dochter om een bepaald dier ging. Hierop werd ze dan gevraagd om een abonnement aan te gaanom een tijdschrift te krijgen over dat,dier. Zo gezegd zo gedaan. Mijn dochter wachte en wachte maar er kwam niets. Tot we een aanmaning kregen om te betalen van Voordelengids. Mijn dochter die toen geen geld verdiende om op verlof te kunnen gaan was ervan overtuigd dat het om een tijdschrift ging en niet over een kataloog om op verlof te gaan. Dus begon ik dit abonnement in twijfel te trekken en vroeg om een afschrift om zeker te zijn dat het hier om een abonnement bij voordelengids ging. Na jaren vragen naar een getekend en gedateerd document kreeg,ik eindelijk dit jaar via een gerechtsdeurwaarden het gevraagd document. Het ging dus wel degelijk om een voordelengids ivm verlof. Slechts 1 keer hadden ze een gids opgestuurd, in 2014 omdat ik aangaf nooit iets ontvangen te hebben en niet wist waarom ik zou moeten betalen. Nu heb ik dit betaald via de deurwaarder. En tegelijk een opzeg gedaan. Zowel via email als aangetekend. Wat blijkt, vandaag kreeg ik een email met de vermelding dat ik dit volgens voorwaarden dit 3 maand voor verval van contract moet doen. Wij werden nooit in kennis gesteld van deze voorwaaden. Weet iemand om van deze onmiddelijk vanaf te geraken aub? Want dit is gewoon een schandalige praktijk die in wij in Belgie toen niet kende

Mvg
Marc paternotte
Bezorgde vader.

Als het contract onmiddelijk stopt, geen verdere bedragen gevraagd wordt. Hun voorwaarden zodanig aangepast wordt dat ze verplicht zijn als men het contract op straat aanging, de mogelijke abonnee in kennis gesteld wordt dat hij een abo heeft ondertekend en of hij akkoord is met de algemene voorwaarden. Dan pas een contract in werking kan gaan.
Indien dat niet lukt, de straatverkoop voor hen verboden wordt. Tevens dat ze algemene voorwaarden hebben waar de klant of mogelijke klant beter beschermd wordt.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over voordelengids

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over voordelengids nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Paternotte