Klacht: abonnement

op 04 oktober 2016 over Huurwoningen.nl in de categorie Websites - Woningen

Mijns inziens mag Huurwoningen.nl/ Huurwoninginnederland.nl geen abonnementskosten vragen. Zij fungeren als tussenpersoon en mogen bij de wet geen kosten voor bemiddeling in rekening brengen omdat zij foto’s plaatsen van huurders. De verhuurder is dan bij de wet opdrachtgever en die draagt de kosten. Dit geld zowel voor woningen als kamers. Daarbij hebben zij een eigen incassobureau genaamd ‘Stopdedeurwaarder.nl’. Ik heb hun telefonisch al medegedeeld dat zij niet zo maar 59,95 dan ineens mogen rekenen na een paar herinneringen. Dat is namelijk 200% meteen bovenop de ‘abonnementsgelden’.

Ik zou tevreden zijn als dit wettelijk uit zou kunnen worden gezocht.
Heb op de site van de overheid gekeken en ik kom steeds op hetzelfde uit. Zij werpen zich op als bemiddelaar en rekenen kosten.
Deze mensen zijn echt op het randje van de wet bezig om alleen maar geld te innen van mensen die een woning willen huren.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Huurwoningen.nl over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Huurwoningen.nl in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Huurwoningen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Huurwoningen.nl

Heeft op 05 oktober 2016 om 15:26 geantwoord

Geachte heer/mevrouw Haneman,

Huurwoningen.nl en Huurwoninginnederland.nl zijn twee losstaande bedrijven, deze bedrijven hebben niets mer elkaar te maken.

Daarnaast is Huurwoningen.nl een platform waarop verhuurmakelaars, woningcorporaties en particuliere verhuurders hun woningen kunnen presenteren. Wij bieden zoekers de mogelijkheid om in contact te komen met verhuurders. Huurwoningen.nl bemiddelt niet tussen kandidaat huurder en verhuurder maar brengt deze twee partijen slechts in contact met elkaar.

Ashley Zuijdendorp

Alle klachten die gemeld zijn door Jan Haneman