Klacht: aanvraag visum voor Myanmar

op 16 juli 2016 over GVU in de categorie Openbaar Vervoer

Hoewel ik om logistieke redenen het ticket voor een familiebezoek medio augustus van dit jaar aan Myanmar niet bij u kon boeken (vorig jaar wel en naar tevredenheid overigens), mocht ik de visumaanvraag wel bij u indienen. Dat waardeer ik zeer; bood inmiddels – nu vier keer – mijn verontschuldigingen aan en uitte omstandig mijn erkentelijkheid. Volgend jaar doe ik dit op deze manier niet weer.
Echter moest ik behalve papsoort, etc. dit keer zelfs de kleur van mijn ogen opgeven, evenals vragen met betrekking tot mijn Nederlandse afkomst beantwoorden, als ook mijn laatste werkgever noemen (ik ben Nederlander, bijna 70 en vijf jaar met pensioen), wat ik als uiterst vernederend ervaren heb. Uw medewerksters waren vriendelijk en spanden zich in. Ik heb inmiddels de kosten via uw bureau in Enschede voldaan. Wat gewoonlijk 24 uur duurt, duurt nu al meer dan een week. Al twee keer werd ik vruchteloos huiswaarts gestuurd, zonder visum, zelfs geen excuus of verklaring. Een van uw medewerksters deed neerbuigend tegen mij wat ik onacceptabel vind. Werd wel een keer gebeld met het bericht: we zijn ermee bezig; geduld alstublieft. Vanmiddag toen ik weer ‘strak’ werd afgewimpeld, ben ik tot mijn eigen teleurstelling kwaad geworden. Waarom laat men mij zitten? In oktober wilden we op vakantie en bij u boeken, maar dit gaan we heroverwegen als deze vreemde attitude zo voortgaat. Ik wil antwoord en serieus genomen worden. Waarom krijg ik dat visum niet terwijl ik u wel betaald heb? Of geldt ook voor u dat ‘geld binnen’, vooral ook betekent ‘klant laten hangen’? Dit is onverdraaglijk en uw reputatie onwaardig.

Zodra ik mijn visum heb.

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over GVU

Reactie van de melder van de klacht E.L.Figee

1 jaar geleden - 1. Met de opmerking 'volgend jaar doe ik dit op deze manier niet weer' heb ik bedoeld te zeggen dat ik het boeken van een (familie-)ticket en het aanvragen van een visum niet meer wil scheiden - liever alles in één hand dus. 2. Papsoort = paspoort uiteraard; excuus voor deze verschrijving - het blijkt opnieuw: klagen als de boosheid nog niet voldoende is gezakt, is niet goed. 3. Ik zie reikhalzend uit naar een snelle, deugdelijke oplossing want op 10 augustus vertrek ik (om mijn kleinzoon terug naar huis te brengen).

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over GVU nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door E.L.Figee