Klacht: Aanvraag bijstand

op 20 mei 2016 over Gemeente Rijswijk in de categorie Gemeente

Op 1 februari 2016 bijstand aangevraagd en vervolgens afgewezen, omdat ik niet op de intake aanwezig was. Had vooraf gebeld en verzet. Dit bleek een bijeenkomst te zijn en geen intake. Vervolgens opnieuw moet aanvragen en dezelfde consulent die elke 2 weken om nieuwe stukken vraagt maar tot toe niks geregeld. Men heeft recht op 90 % na een maand, maar ik heb niks gehad. De consulent houdt zich niet aan de geldende regels, maar ik heb wel een verplichting die ik telkens nakom door stukken aan te leveren. We zijn nu 3.5 maand verder en totaal €625,– ontvangen.

Als de gemeente zich aan haar eigen regels houdt en mijn aanvraag objectief behandelt

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Gemeente Rijswijk over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Gemeente Rijswijk in behandeling genomen

Bericht van Gemeente Rijswijk

10 maanden geleden - Beste Jermain. We hebben je klacht doorgestuurd naar de afdeling sociale Zaken.

Reactie van de melder van de klacht Hetzaljemaargebeuren

9 maanden geleden - Ik heb bericht gekregen dat het nog langer gaat duren, dan voorheen de bedoeling was. Ondanks het feit dat men opnieuw stukken heeft aangevraagd en ik deze tijdig heb aangeleverd. Ik wil graag met iemand binnen de Gemeente Rijswijk over mijn aanvraag praten, want heb het gevoel dat er heel veel zaken misgaan bij mijn aanvraag! Ik heb geen inkomsten en ook geen voorschot gekregen om me in levensonderhoud te voorzien. Er kloppen dingen echt niet. Hoop dat ik via deze weg serieus wordt genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Hetzaljemaargebeuren