Klacht: Aanmaning onterecht

op 21 mei 2016 over Intrum Justitia in de categorie Incassobureaus

Het gedoe met Intrum Justitia loopt nu al enige tijd.
Op 25 maart heeft OV Chipkaart mij een factuur gestuurd omdat de automatische incasso (voor 30 euro) niet was gelukt. Ik heb deze brief ontvangen maar wegens een miscommunicatie met mijn vader is deze bij het oud papier belandt voordat hij was betaald omdat hij dacht ik hem betaald had en ik dacht dat hij hem betaald had. Het gevolg was dat de zaak werd overgedragen aan Intrum Justitia. Het rare was dat nog voordat ik een e-mail of brief van hen had ontvangen over wat er aan de hand was. Ik al meerdere keren tijdens werktijd door hen gebeld werd (dit kon ik niet opnemen maar heb het nummer gezocht) en ook zelfs een sms bericht heb ontvangen. Naar aanleiding hiervan heb ik een mail gestuurd naar Intrum met de vraag wat het oorspronkelijke factuur was en waar ik deze kon betalen. Zij stuurden mij een factuur terug van OV-Chipkaart van 30 euro en 2.50 administratie. In de Toelichting van de mail meldden zij mij dat ik nu ook 40 euro aan incasso kosten moest betalen en of ik het totale bedrag van 80 euro aan hen wilde over maken.

Dit is het punt waarop het allemaal erg raar is gegaan. Ten eerste is 30+2.5+40 GEEN 80 euro? Maar ook mag een incasso bureau pas incasso kosten rekenen als zij een aanmaning hebben verstuurd met daarin een betaaltermijn van minimaal 14 dagen. Deze brief (als deze al verstuurd is) heb ik niet ontvangen en ook deze termijn heb ik niet gekregen. Ik kreeg alleen een smsje? Ik heb toen het verschuldigde bedrag van 32.50 rechtstreeks aan ov chip overgemaakt. Waarna ik van Intrum een brief kreeg et de mededeling dat ik de 40 euro incasso kosten nog moest betalen. Nadat ik Intrum gemaild heb dat ik dezekosten helemaal niet verschuldigd ben ivm de ontbrekende aanmaning kreeg ik geen reactie op mijn email maar wel een tweede brief waarin zij mij vertelden dat ik voor 23-5-2016 moest betalen anders zouden zij een gerechtelijke procedure starten.

Ik weet nu niet wat ik hier mee moet want ik heb echt geen aanmaning ontvangen En al zouden ze die wel gestuurd hebben dan nog rekenden zij al incassokosten voordat er überhaupt 14 dagen verstreken waren!

Als Intrum de incassokosten laat varen. OF heel duidelijk kan aantonen (door middel van een ontvangen aangetekende brief) dat zij wel deze aanmaning hebben verstuurd en dat ik deze ook heb ontvangen!

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Intrum Justitia over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Intrum Justitia in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Intrum Justitia een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Intrum Justitia

Heeft op 01 juni 2016 om 12:28 geantwoord

Heeft op 01 juni 2016 om 13:14 geantwoord

Intrum gaat totaal niet in op wat ik gezegd heb, ze hebben nog steeds mijn eerdere mails niet beantwoord en ook hun berekening klopt zoals ik al aangaf niet. Zij zeggen dat ik 80 euro moet betalen maar 32.50 + 40 is toch echt geen 80 euro. Nu in de mail zeggen zij dat er nog een andere rekening van 10 euro stond maar hier is nooit een factuur/aanmaning voor gestuurd en ook intrum kan dit factuur niet tonen! (want zij reageren namelijk niet).
Dus NEE ik ben niet akkoord met deze oplossing.

Alle klachten die gemeld zijn door DeniseWinters