Klacht: Aanmaning Intrum Justitia/Provea

op 19 mei 2016 over Intrum Justitia in de categorie Incassobureaus

Een aantal maanden geleden werd ik gebeld door Provea en na een kort gesprek, werd mij een proefsetje aangeboden.

Ik ging hiermee akkoord en betaalde de verzendkosten zoals afgesproken. Wat mij niet verteld werd was dat ik regelmatig ongevraagde vervolgzendingen zal ontvangen. Ik heb vorig jaar in augustus gebeld om deze officieel op te zeggen en deze is niet gebeurd.

Nu krijg ik een email van intrum justitia met een bedrag van 153,35
(40 euro incassoskosten) en ben daar helemaal niet mee eens.

Online vind ik allerlei adviezen om de zendingen te negeren en niet te betalen aangezien deze vorm van “abonnement” illegaal is. Nu ben ik ten einde raad en wil hier zo snel mogelijk er van af!

Als ik niks hoeft te betalen.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Intrum Justitia over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht AlyssaM14

1 jaar geleden - Verder wordt er in de email vermeld dat ik voor 17 mei 2016 moet betalen.terwijl ik de email op 13 mei 2016 heb ontvangen. Helaas is deze manier van werken voor mij niet gewenst en dacht meteen dat het spam was.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Intrum Justitia in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Intrum Justitia een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Intrum Justitia

Heeft op 27 mei 2016 om 11:38 geantwoord