Klacht: aanmaning

op 21 juli 2017 over Mikrogids in de categorie Magazines

In 2016 heb ik een abonnement aangegaan op de Mikrogids voor één jaar.
In maart 2017 heb ik dit abonnement opgezegd hetgeen ik heb herhaald op 20 juni 2017. En nu toch een herinnering?

beeindiging abonnement per 20 juni 2017

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Mikrogids over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Mikrogids in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Mikrogids een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Mikrogids

Heeft op 21 juli 2017 om 13:59 geantwoord

Geachte heer De Koningh,

Vervelend dat u een acceptgirokaart heeft ontvangen.
Graag geven wij u een toelichting.

We zien in onze administratie dat op 3 juli 2017 uw abonnement op Mikro Gids is gestopt met een opzegtermijn van één maand per 31 juli 2017. De abonnementsperiode liep van 9 juli 2016 tot en met 7 juli 2017. Er is geen opzegging ontvangen en het abonnement is automatisch verlengd. De nieuwe periode is gestart en wij hebben voor deze periode een automatische incasso gedaan voor het abonnementsgeld à E50,52. Het bedrag heeft u gestorneerd.
Omdat de betaling nu niet gebeurd is, wordt er in ons systeem automatisch een nieuwe acceptgirokaart aangemaakt voor het volledige bedrag. Deze kunt u uiteraard weggooien. Binnenkort ontvangt u nog een nieuwe acceptgirokaart voor de geleverde gidsen in de periode 8 juli 2017 tot en met 31 juli 2017.

U geeft in uw bericht aan dat u in maart 2017 uw abonnement heeft opgezegd.
Hiervan is niets teruggevonden. In maart 2016 heeft u het abonnement over het jaar 2015/2016 opgezegd. Misschien bent u hiermee in de war.

We gaan ervan uit dat onze uitleg u meer duidelijkheid heeft gegeven en danken u hartelijk voor de periode waarin u abonnee bent geweest van Mikro Gids.

Karin
Klant Contact Centrum Mikro Gids

Heeft op 21 juli 2017 om 14:32 geantwoord

Zoals ik al aangaf heb ik na veel aandringen toch in maart 2016 het abonnement verlengt met uitdrukkelijke bepaling dat het zou worden aangegaan voor één jaar. In maart 2017 heb ik dat nogmaals bevestigd. Het argument is en was dat ik vanaf april tot oktober niet thuis ben.

Reactie van de melder van de klacht j.koningh@kpnmail.nl

3 maanden geleden - Gekozen voor 20 juni 2017; dit was in 2016 de betaaldatum

Alle klachten die gemeld zijn door j.koningh@kpnmail.nl