Klacht: Aanhoudende wijk problemen.

op 15 januari 2014 over ZeelandNet in de categorie Internetproviders lokaal

Nou ik heb het helemaal gehad met dit bagger bedrijf. Na ruim een half jaar bezig te zijn met zeelandnet om de wijk verbinding te repareren komt hier helemaal niks van terecht.

Het betreft hier een zakelijke lijn waar ik elke maand 57 euro voor betaal. Een lijn waar zeelandnet leuk mee adverteert als heel stabiel en snelle storing afhandeling. Hieronder mijn verhaal tot nu toe.
Ik heb expres mijn verhaal relatief kort gehouden. In het echt heb ik veel meer contact opgenomen met Zeelandnet, vooral de laatste 2 maanden bel ik ze helemaal plat.

juni/juli 2013:

Na ruim 7 jaar relatief weinig problemen met het internet ging het fout. Het internet lag er voorheen wel wekelijks een keertje uit maar er was prima gebruik van te maken.
Nou daar begint het gedonder dan. Elke avond en weekend een ontiegelijke slechte connectie, netjes contact opgenomen met de klantenservice en deze hebben toen wat vervangen in de meterkast. De problemen waren hier niet mee opgelost en vervolgens was er ruis gedetecteerd op de lijn.

augustus 2013

Toch maar weer gaan bellen hoe het er nu mee zat. De helpdesk kon me weinig vertellen over het ruis probleem en ik moest maar geduld hebben.

september 2013:

Nog niks opgelost, sterker nog de problemen nemen toe! Weer contact opgenomen met Zeelandnet en volgens hun was er niks aan de hand en was het ruis probleem nu opgelost. Wel zouden ze nu een ping open zetten naar het modem toe en de boel verder onderzoeken.

oktober 2013:

Met stom vertrouwen toch nog een maand gewacht en opnieuw contact opgenomen. Doodleuk weer een week extra wachten aangezien de normale helpdesk me niet kon helpen en ik de technische dienst maar moest spreken.
Te horen gekregen dat ze alleen een ping open hebben gezet voor een maand lang en dat de ping soms wel wat hoog was. De beste man aan de telefoon zei vervolgens dat ze dit afgeschreven hadden als “torrenting” omdat ik nogal wat bandbreedte had verzet en vervolgens de ticket hadden gesloten. Gebruik verder nooit torrents en al mijn downloads hebben een speed cap zodat ik hier nooit hinder van heb. Ze zouden nu weer verder gaan kijken.

november 2013

Na wekelijks contact in oktober nog steeds geen oplossing. Vervolgens zelf maar naar de buren gegaan en de problemen besproken. Ik ben hierna mijn eigen lijn en van de buren via een externe lijn gaan monitoren.
De problemen kwamen ook bij mijn buren voor en via de externe lijn was het probleem duidelijk te zien.

Thuis lijn gemeten via externe lijn:

Buren:

Controlle lijn. Wifi, vandaar lichte pieken maar het verschil is heel duidelijk.

Vervolgens deze informatie aan zeelandnet gegeven en deze zou opnieuw de boel onderzoeken.

1 week later

Opnieuw gebeld en gevraagd hoe het er mee staat. Te horen gekregen dat er nog steeds ruis op de lijn is en het dus helemaal nooit opgelost was! Zeelandnet beloofd beterschap en zal het probleem spoedig aanpakken.

Helemaal zat met Zeelandnet en ADSL bij tele2 besteld. Helaas was dit niet mogelijk zonder telefonie en met zulke slome internetsnelheden dat ik toch nog maar even heb gewacht

december 2013

Weer aan de telefoon aangezien nog niks is opgelost. Ze waren nu bezig met de kasten en ze zouden nog het één en ander testen voordat ze een nieuwe kabel gingen trekken vanaf de wijk kast. Ik al lang blij dat er nu eindelijk vaart in lijkt te komen en wacht het nog even af. De telefoniste zei dat ik over één week hierover meer zou horen.

1 week later

De telefoniste die ik nu aan de lijn had wist helemaal niks van een kabel, ze waren nog steeds bezig met de kasten aan het regelen en ik moest maar afwachten. Ik kon wel naar delta bellen voor meer informatie.

Delta dus direct gebeld. Hier krijg ik te horen dat er helemaal niks aan de hand is met de lijn en er helemaal niemand de afgelopen maand bezig is geweest aan de wijk kast. Het zou wel aan mijn thuis netwerk liggen…

Direct Zeelandnet weer gebeld en die vertelde vervolgens dat er wel degelijk aan is gewerkt.

januari 2014

De delta busjes rijden nu vrolijk rond en er lijkt nu echt vaart in te komen. De telefonist vertelde mij dat ze nu echt denken het probleem gevonden te hebben en het nu echt niet lang meer zou duren.
Ook krijg ik te horen dat heel de wijk Rilland en nabijgelegen wijken problemen hebben. De ticket zou de hoogste prioriteit hebben. Kortom dik 3000+ inwoners met problemen.

15 januari 2014

Nog steeds bagger internet dus weer contact. De ruis zou nu opgelost moeten zijn, volgens de telefonist is er niks meer te zien. In de afgelopen 2 weken hebben ze alleen een koppeling vervangen.
Het probleem word weer verder onderzocht.

Direct ADSL bij online.nl besteld. Ik blijf door vechten met zeelandnet maar dit bedrijf is letterlijk hopeloos naar zijn klanten toe.

De klantvriendelijkheid is echt om te huilen. De mensen aan de telefoon zijn altijd vriendelijk maar zeker niet bekend met de termen. Ook neemt de technische dienst het niet zo nauw met het lezen van het probleem en begint gewoon doodleuk hun eigen onderzoek. Als ik 10 keer meld dat het probleem voornamelijk in de avond en weekend voorkomt en dan vervolgens te horen krijg dat ze in de ochtend 5 min een pingtest uitvoeren voor ze mij bellen is geen manier van zaken doen. En natuurlijk 20 keer vragen of ik wifi gebruik.
Ook spreken ze elkaar constant tegen en lijken ze verhalen compleet uit hun duim te zuigen.

100% goed werkend internet.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ZeelandNet over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ZeelandNet in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht NedStar

3 jaren geleden - Aangezien ik op uw email niet kan reageren aangezien zeelandnet dit reject. Bij deze, extra klant informatie: Gentsestraat 7 4411DK Rilland Relatie nr: 118123 Zakelijk extra.

Reactie van de melder van de klacht NedStar

3 jaren geleden - Goedemorgen, 6-2-2014 "Uw klacht staat nog steeds in behandeling, op een eerder punt heb ik u al verzocht om mij te voorzien van meer gegevens zodat e.e.a verder nagezien kon worden, vooralsnog heb ik hierop helaas nog geen reactie ontvangen. Graag ontvang ik alsnog de adresgegevens zodat wij uw klacht verder in behandeling kunnen nemen." 20-1-2014 "Waarom uw reactie geweigerd wordt kan ik helaas niet bepalen, ik reageer momenteel via de website van klacht.nl zelf, ik heb uw gegevens er bij gezocht en deze doorgezet als storingsmelding richting de juiste afdeling, zij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op. Met vriendelijke groet, Marco Schrier"

Bericht van ZeelandNet

3 jaren geleden - Bedankt, de vorige reactie kon ik op de site helaas niet meer terugvinden, ik zie dat u op 3-2 contact heeft gehad met de klantenservice en de klacht momenteel in behandeling staat. met vriendeljike groet, Marco Schrier

Bericht van ZeelandNet

3 jaren geleden - Ik zie dat u op 4-2 mijn collega dhr Gunst heeft gesproken, in dit gesprek heeft hij verder uitgelegd wat er aan de hand is en wat er nog moet gebeuren, ik stel dan ook voor om de rest van de afhandeling via de reguliere kanalen te laten verlopen. Met vriendelijke groet, Marco Schrier

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ZeelandNet een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reactie van de melder van de klacht NedStar

3 jaren geleden - Internet, tv en telefonie lagen er vandaag 2 uur uit. Hier een grafiek van het internet van gisteravond http://theicecave.net/files/user/pictures/screencaps/jitter.png Overduidelijk dus nog geen oplossing geboden!

Alle klachten die gemeld zijn door NedStar