Geboden Oplossing:
Beste heer,
Wat spijtig om te horen dat de levering niet naar wens verloopt.
Ik zie helaas dat uw code niet geactiveerd was doordat de bezorger geen (werkende) handterminal bij zich had. Waarschijnlijk heeft dit ermee te maken dat we deze week door grote drukte op veel locaties extra ritten hebben.
Ik weet daarnaast niet waaruit u opmaakt dat de zending geretourneerd wordt. De zending wordt vandaag een tweede maal geleverd, tussen 14:00 en 18:00. We komen tot maximaal 4 maal bij u langs, dus mocht het vandaag weer niet lukken dan komen we gewoon morgen weer. Ook krijgt u weer een nieuw gemist briefje, met ditmaal hopelijk wel een werkende code.
Wat betreft levering bij de buren; in principe is dit bij onze DHL For You zendingen standaard toegestaan en de bezorger zal dit ook zeker doen als hij de gelegenheid heeft. Dit hangt echter wel van bepaalde zaken af.
Dit betekend allereerst dat er buren thuis moeten zijn. Ook heeft de bezorger niet de tijd om bij ieder pakket bij elk adres aan te bellen op zoek naar buren die thuis zijn, dus hij kan per abuis buren missen die misschien wel thuis waren. Ook kunnen je buren misschien de bel hebben gemist of iets dergelijk, dat is achteraf natuurlijk lastig te achterhalen.
Verder is het zo dat de bezorger mag beslissen direct verder te gaan met zijn ronde als het erg druk is en andere pakketten anders achterstand op dreigen te lopen. De nog niet geleverde pakjes krijgen dan voorrang boven de pakjes waarbij de ontvanger niet thuis was. Wederom kan de huidige grote drukte hiervoor een mogelijke verklaring zijn. Misschien is het daarom het handigst dat als je niet thuis kunt zijn je aan je buren vraagt het in de gaten te houden en/of bv een briefje op te hangen bij de bel. Op die manier is de kans het grootst dat de buren en de bezorger elkaar zullen treffen.
Ik hoop u hiermee voldoende te woord te hebben gestaan, dat het zo voor u is opgehelderd en dat u uw pakket nu alsnog snel mag ontvangen.
Met vriendelijke groet,
David