Klacht: DHL zendt pakket ten onrechte retour ipv het gewoon af te leveren

Pianola op 14 april 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 14 april 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste KPJ Janse, Wat naar om te horen dat het pakket door de bezorger ten onrechte geweigerd is, en hierdoor automatisch retour is gegaan. Dit zal een persoonlijke vergissing zijn geweest van de bezorger, met alle gevolgen van dien. Mijn...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 14 april 2015

Een klant van DHL heeft geklaagd over het onterecht retourneren van een pakket dat op 12 januari werd aangeboden terwijl hij niet thuis was. De bezorger ging ervan uit dat er nooit iemand aanwezig was, waardoor het pakket zonder verdere opties voor de klant werd teruggestuurd. Daarnaast weigert DHL het betaalde bedrag te restitueren, ondanks dat de klant de fout bij de bezorger legt.

Mijn Klacht:

Een pakket uit Duitsland werd op 12 januari aangeboden toen ik niet thuis was. Geen bericht ontvangen, omdat de bezorger ervan uitging dat op dit adres nooit iemand aanwezig is behalve op zondag (bespottelijk natuurlijk). Pakket teruggestuurd naar de afzender, zelfs zonder mij in de gelegenheid te stellen het bij een pakketshop op te halen of zo. Vervolgens weigert DHL mij het ten onrechte betaalde bedrag te restitueren. De fout ligt immers geheel bij hun slordige bezorger.

Gewenste Oplossing:

Allen als ik het door mij betaalde bedrag (21,99 euro) terug zal hebben ontvangen met excuses voor het onzinnige gedrag van hun chauffeur. Ik heb meer dan eenmaand langer op het pakket moeten wachten, omdat het pas na ongeveer een aand pas terug was bij de afzender.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Beste David, Ik ben al maanden lang bezig om het geld terug te krijgen. De afzender heeft allang bij Deutsche Post DHL zijn beklag ingediend over de gang van zaken. Dit heeft nog steeds niet tot een oplossing geleid. Uw bedrijf werkt buitengewoon klant-onvriendelijk en arrogant. Ik zal nooit iemand nog aanraden ooit zaken met DHL te doen, totdat deze klacht naar behoren is afgehandeld, dat is dus gewoon uw fout erkennen en het geld restitueren. Niets meer of minder.

DHL

Heeft op 14 april 2015 om 11:14 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste KPJ Janse,

Wat naar om te horen dat het pakket door de bezorger ten onrechte geweigerd is, en hierdoor automatisch retour is gegaan. Dit zal een persoonlijke vergissing zijn geweest van de bezorger, met alle gevolgen van dien. Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Ik zie dat er hiervoor ook al een klacht gemeld was. De bezorger zal hierop zijn aangesproken door zijn leidinggevende. Ik kan u helaas niet informeren over de eventuele verdere consequenties voor deze medewerker. Er wordt bij zoiets uiteraard gekeken naar de historie van de medewerker en de verdere gevolgen zullen passend bij de situatie zijn.

In het geval van een onterechte retourzending kan de verzender een claim indienen voor restituering van de gemaakte kosten. De verzender is immers ook degene die ons (of in dit geval Deutsche Post DHL) betaald heeft voor de verzending, en is daarmee ook degene met het claimrecht. Ik kan u helaas geen restituering bieden omdat aan u geen kosten in rekening zijn gebracht door DHL Parcel Nederland. Ik zal u hiervoor dus helaas moeten terugverwijzen naar de verzender. Die zal dan bij Deutsche Post DHL een claim in moeten dienen. De verzender kan u dan vervolgens financieel compenseren.

Ik begrijp dat u hier uiteraard ook wel kosten aan heeft gehad, die u aan de verzender heeft moeten voldoen bij het plaatsen van uw bestelling. Daarom ook mijn oprechte excuses dat ik u niet direct de gewenste oplossing kan bieden, hoewel de fout wel aan onze kant lag.

Met vriendelijke groet,
David

Bericht van

11 jaren geleden - Beste heer, Helaas kan ik u hierin niet tegemoet komen. Wij kunnen u geen restitutie aanbieden omdat aan u door ons (DHL Parcel Nederland) geen kosten in rekening zijn gebracht. De transactie heeft plaatsgevonden tussen Deutsche Post en de verzender. Als Deutsche Post reden ziet om restituering te weigeren aan de verzender kan ik dit helaas niet alsnog voor u regelen. Mijn oprechte excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet, David

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Ik zal hier vanzelfsprekend geen genoegen mee nemen. en zal u blijven herinneren aan uw verplichting mij gewoon dit geld terug te betalen. De fout is immers gemaakt door uw bezorger en niet door Deutsche Post. Wat een anti-reclame voor uw bedrijf.

Bericht van

11 jaren geleden - Beste heer, Helaas kunt u alleen de verzender in gebreke stellen aangezien u een bestelling heeft geplaatst en aan u kosten in rekening zijn gebracht door de verzender. Het is dus diens verantwoordelijkheid u financieel te vergoeden in het geval dat er iets misloopt. De verzender kan op zijn beurt dus een claim indienen bij de vervoerder die hij heeft betaald voor de verzending, in dit geval Deutsche Post. Deutsche Post regelt dan normaliter onderling met DHL Parcel Nederland de claim, aangezien wij weer in opdracht van Deutsche Post de zending in Nederland in behandeling hadden genomen. Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en raad u nogmaals aan verder contact hierover op te nemen met de verzender als u financieel gecompenseerd wenst te worden. Met vriendelijke groet, David

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Beste David, Zoals ik u meermalen heb geprobeerd duidelijk te maken heeft de afzender allang bij Deutsche Post DHL zijn beklag gedaan. U wijst keer op keer de verantwoordelijkheid voor de fout van uw eigen organisatie af. Bij Deutsche Post DHL heeft men niets fout gedaan. Ik neem alleen genoegen met restitutie van het door mij betaalde bedrag. Dat moety u dan maar zien terug te claimen bij Deutsche Post DHL. Veel succes daarmee.

Bericht van

11 jaren geleden - Beste heer, Ik kan u helaas niet verder helpen dan met de uitleg die ik u reeds heb gegeven. U kunt geen claim bij ons indienen omdat aan u door ons geen kosten in rekening zijn gebracht. Wij gaan ook geen claim voor u indienen bij Deutsche Post. U kunt de door u gemaakte kosten alleen claimen bij de verzender. De verzender kan de door hem gemaakte kosten bij Deutsche Post claimen. Als DP de claim van de verzender heeft afgewezen, kan ik die uitspraak helaas niet voor u wijzigen. Als de verzender daarnaast niet bereidt is u te compenseren, is er helaas geen oplossing. Helaas kan ik hierin verder niks voor u betekenen. Met vriendelijke groet, David

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Beste David, U blijft om de hete brij heen draaien. Ik neem alleen genoegen met restitutie van het bedrag dat u mij verschuldigd bent omdat uw organisatie een domme fout heeft gemaakt. Ik laat me niet van het kastje naar de muur zenden (= afschepen). Met vriendelijke groet, KPJ Janse

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Mijn klacht is dus helemaal niet opgelost!!! Waardeloze service van DHL. Mijn advies: kies een meer betrouwbare pakketdienst.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM