Klacht: Pakketje nooit ontvangen als ontvanger geld kwijt en geen rechten om te claimen

henkie48 op 05 maart 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 5 maart 2015
Reactie van het bedrijf:

Beste heer, mevrouw, Wat naar dat uw pakket nooit bij u is aangekomen. Helaas is het inderdaad zo dat een onderzoek en/of claim in geval van schade of vermissing altijd door de verzender aangevraagd moet worden. U kunt het als...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 5 maart 2015

Een klant heeft op 22 januari 2015 een bestelling geplaatst via Marktplaats, maar het pakket nooit ontvangen. Ondanks herhaaldelijke pogingen om het probleem op te lossen en beloften van DHL, blijft de situatie onopgelost en kan de klant geen claim indienen, terwijl de verzender al betaald heeft. De klant voelt zich in de steek gelaten door DHL en is ontevreden over de communicatie en afhandeling van het probleem.

Mijn Klacht:

Op 22 januari 2015 via MP bestelling gedaan en nooit ontvangen. Op 29 januari 2015 onderzoek gestart en niet zoals beloofd binnen 5 werkdagen afgerond. Ik wordt aan het lijntje gehouden en kan niets claimen. Dat moet de afzender doen die haar geld al binnen heeft. Er was mij door en vriendelijke medewerker van DHL beloofd dat ik dat kon doen. Nu op 5 maart 2015 en vele telefoontjes met bijbehorende kosten verder niets opgeschoten. De verzender moet het regelen terwijl ik mijn geld als ontvanger kwijt ben. Ik had nota bene gewild dat via TNT verzonden zou worden vanwege slechte ervaringen met DHL. Echter de verzender besloot anders. Supervisors bij DHL reageren niet en nemen niet hun verantwoordelijkheid. Zeer slap en triest en dat voor het astronomische bedrag ad € 36,95 excl telefoonkosten.

Gewenste Oplossing:

Ik wil zelf mijn € 36,95 teruggestort hebben inclusief excuses namens DL.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 05 maart 2015 om 14:08 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste heer, mevrouw,

Wat naar dat uw pakket nooit bij u is aangekomen. Helaas is het inderdaad zo dat een onderzoek en/of claim in geval van schade of vermissing altijd door de verzender aangevraagd moet worden.

U kunt het als volgt zien: u besteld iets bij de verzender die zich daarmee verplicht u het gekochte product te leveren. De verzender betaald ons vervolgens voor de verzending en is daarmee onze klant. U kunt dus de verzender in gebreke stellen wanneer u uw bestelde product niet ontvangt. De verzender kan vervolgens op zijn beurt ons verantwoordelijk stellen en een onderzoek aanvragen en/of een claim indienen.

Mocht het pakket in het ergste geval niet meer te traceren zijn dan heeft de verzender het recht een claim in te dienen. De verzender kan u dan vervolgens compenseren. Het is daarom altijd aan te raden om op voorhand goede afspraken te maken met de verzender, voor het geval er onverhoopt iets mis gaat met de zending.

Ik adviseer u derhalve nogmaals om hierover met de verzender contact op te nemen. Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
David

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van DHL beoordeeld.

henkie48

Heeft op 05 maart 2015 om 15:28 geantwoord

DIT IS NIET DE DOOR DHL BELOOFDE OPLOSSING IK DOE NOOIT MEER ZAKEN MET DIT BEDRIJF.

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - DIT IS NIET DE BELOOFDE OPLOSSING IK DOE GEEN ZAKEN MEER MET DIT BEDRIJF

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM