Klacht: Pakket verdwenen bij DHL

cvangruijthuijsen op 25 februari 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 25 februari 2015
Reactie van het bedrijf:

Goedemiddag, Dit is inderdaad een hele vervelende situatie. Ik zie dat er inmiddels ook een mailwisseling loopt met de claimsafdeling en dat u de klacht ook nog via een andere site heeft gemeld. Daarom stel ik voor om uw klacht...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 25 februari 2015

Een klant heeft op 27 december 2014 een pakket verstuurd via DHL, bestemd voor zijn vriendin, maar het pakket is nooit aangekomen. Ondanks herhaaldelijk contact met DHL en Bol.com, blijft de status van het pakket onduidelijk, aangezien het volgens DHL bij Bol.com zou zijn aangekomen, terwijl Bol.com bevestigt niets te hebben ontvangen. De klacht is inmiddels opgelost.

Mijn Klacht:

Op 27 december 2014 heb ik mijn pakket aangemeld en verstuurd via een servicepunt van DHL. Hierop stond het adres van mijn vriendin, waar mijn studieboeken heen mochten. Helaas is dit pakket tot op heden niet bij mijn vriendin aangekomen. Ik heb het pakket gevolgd via de Track & Trace. Hierbij komt hij niet verder dan het sorteercentrum van DHL.

Ik heb vele malen contact op genomen met DHL. Zij verwijzen mij door naar Bol.com, omdat het pakket blijkbaar daar is aangekomen. Het zat ook daadwerkelijk in een Bol.com doos. (omdat dit met gemak hergebruikt kan worden.) Daarna heb ik contact opgenomen met Bol.com of het eventueel daar nog ligt. Zij hebben dit nooit ontvangen en als ze iets zouden ontvangen wat niet tot hen bestemt is, wordt dit teruggestuurd naar de afzender. Ik ga er nu vanuit dat dit bij DHL moet liggen, omdat zij de verantwoordelijkheid nemen voor het pakket. Ik kreeg helaas van hen te horen dat ze dit niet gaan oplossen voor mij.

Gewenste Oplossing:

Mijn pakket met boeken terug krijgen of het de waarde van mijn pakket inclusief de verzendkosten vergoeden à €69 euro.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 25 februari 2015 om 16:33 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Dit is inderdaad een hele vervelende situatie. Ik zie dat er inmiddels ook een mailwisseling loopt met de claimsafdeling en dat u de klacht ook nog via een andere site heeft gemeld. Daarom stel ik voor om uw klacht op deze website af te sluiten en hem via de andere melding in behandeling te nemen.

In ieder geval wil ik u mijn oprechte excuses aanbieden voor het ongemak.

Vriendelijke groet,
Desiree

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM