Klacht: Pakket kwijt !!!

Do0 op 24 februari 2015 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 24 februari 2015
Reactie van het bedrijf:

Goedemiddag, Wat ontzettend vervelend dat het pakket al 10 dagen onderweg is. Ik heb gezien dat u DHL ook al heeft gemaild en dat u als antwoord heeft gekregen dat de verzender contact moet opnemen met DHL. Dat is inderdaad...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 24 februari 2015

Een klant van DHL meldt dat een afgeleverd pakket nooit is aangekomen. Ondanks dat er een track en trace beschikbaar is, blijft het pakket onvindbaar en wordt de verzender gevraagd contact op te nemen met DHL voor verdere afhandeling. De klant vindt deze situatie onacceptabel en vraagt zich af waar het pakket kan zijn.

Mijn Klacht:

Verzender heeft pakket afgeleverd. maar het pakje is nooit aangekomen. Bericht gehad van DHL dat het pakje om onduidelijke reden kwijt is …..!Verzender moet maar contact opnemen met DHL. Te zot voor woorden toch ? Zou een van de werknemers ….????? Als het afgeleverd is en de track en trace er is, moet het pakje toch ergens zijn ?????

Gewenste Oplossing:

Als het pakket bezorgd is

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 24 februari 2015 om 17:26 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag,

Wat ontzettend vervelend dat het pakket al 10 dagen onderweg is. Ik heb gezien dat u DHL ook al heeft gemaild en dat u als antwoord heeft gekregen dat de verzender contact moet opnemen met DHL. Dat is inderdaad waar. De verzender is namelijk de opdrachtgever en dat geeft hem het onderzoeks- en claimrecht. Het pakket krijgt geen scans meer, dat kan zijn omdat het label dat erop zit niet meer scanbaar is. Dan zal de verzender ons meer informatie over het pakket moeten geven zodat we het terug kunnen vinden en naar u kunnen sturen. Aangezien in meerdere e-mails dit aan u bericht is en we echt niks verder kunnen doen zonder opdracht van de verzender sluit ik deze klacht en hoop ik dat de verzender snel van zich laten horen. Alleen dan kunnen we ervoor gaan zorgen dat u uw pakket kunt ontvangen.

Met vriendelijke groet,
Raffaele

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Klacht is NIET opgelost. DHL kan gewoon niks meer voor ons doen...!!!!!! Verzender moet contact opnemen, maar ja, daar zijn wij dan van afhankelijk. Pakket is nog steeds niet ontvangen en geld is kwijt.......

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM