Klacht: Bezorger niet langs geweest. DHL beweerd van wel.

jo92 op 16 december 2014 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 16 december 2014
Reactie van het bedrijf:

Beste mevrouw, Heel erg vervelend dat u het pakket zaterdag niet in ontvangst heeft kunnen nemen. Uw frustratie hierover begrijp ik heel goed. Ik wil u daarvoor onze oprechte excuses aanbieden. Ik zie dat we het pakket maandag alsnog hebben...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 16 december 2014

Een klant van DHL heeft aangegeven de hele dag thuis te zijn gebleven in afwachting van een pakketje, maar beweert dat de bezorger niet is langsgekomen, ondanks dat DHL stelt van wel. Er is geen briefje achtergelaten en de klant vermoedt dat de bezorger mogelijk pakketten opspaart om minder te hoeven rijden. Hierdoor moet de klant nu twee dagen wachten op het pakket en opnieuw thuisblijven.

Mijn Klacht:

Vandaag ben ik de hele dag thuis gebleven voor mijn pakketje.
Nu beweerd DHL dat ze zijn langs geweest en dat ik niet thuis was.
Dit is absoluut niet waar! Er is ook geen briefje achter gelaten.
Ik vermoed dat de bezorger alles opspaart zodat ze minder hoeft te rijden!
Nu kan ik 2 dagen wachten op mijn pakketje en weer een dag thuis blijven. En dan maar hopen dat ze wel echt komen!

Gewenste Oplossing:

Als DHL niet doet of ik achterlijk ben ik weet zelf wel dat ze niet langs is geweest. De bezorgers beter selecteren !

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 16 december 2014 om 16:20 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste mevrouw,

Heel erg vervelend dat u het pakket zaterdag niet in ontvangst heeft kunnen nemen. Uw frustratie hierover begrijp ik heel goed. Ik wil u daarvoor onze oprechte excuses aanbieden. Ik zie dat we het pakket maandag alsnog hebben afgeleverd.

Met vriendelijke groet,
Suzanne

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Wat is nu de rede dat dit niet zaterdag is gebeurd? Zo maken jullie je er lekker makkelijk van af. En dit is niet de eerste keer op zaterdag!

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM