Klacht: Pakket geweigerd aan deur??

Jjjjjjjjjjjj op 09 december 2014 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 9 december 2014
Reactie van het bedrijf:

Beste meneer/mevrouw, Wat vervelend om dit te lezen. Helaas moet de adressering precies kloppen, anders kunnen wij niet afleveren. Inmiddels zit het pakket al in het retourproces. Dit gebeurt automatisch wanneer er iets mis is met het afleveradres. Om het...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 9 december 2014

Een klant van DHL meldde dat een pakket vanuit Duitsland aan de deur zou worden geweigerd, wat hij vreemd vond gezien de kleine gemeenschap waarin hij woont. Na contact met DHL bleek dat er een probleem was met de adressering, omdat een toevoeging van het huisnummer ontbrak. Ondanks zijn uitleg dat het pakket eenvoudig aan een medebewoner kon worden overhandigd, werd hem meegedeeld dat het pakket terug naar Duitsland zou gaan en dat hij geen verdere opties had.

Mijn Klacht:

Ik zou vandaag een pakket ontvangen vanuit Duitsland. Echter lees ik nu dat het pakket aan de deur geweigerd is. Dit lijkt mij sterk sinds ik in een vrij klein appartement complexje woon en iedereen elkaar kent. DHL gebeld, deze zeggen dat de adressering niet klopte want de toevoeging van het huisnummer miste. Toen ik daarop zij dat het mij sterk lijkt want wij wonen maar met 6 man op dat nummer ging het er om dat er voor het pakketje getekend moest worden. Waarop ik weer zei dat dat geen probleem kon zijn als ze gewoon het aan een medebewoner hadden gevraagd. Mijn naam staat immers op het pakketje… Zelf aan haar gevraagd wat nu de volgende stap was en of er een oplossing mogelijk is. Pakket gaat terug naar Duitsland, en ik heb gewoon pech. Ik snap dat een correcte adressering belangrijk is maar die naam staat er toch ook niet voor niets op.Dit lijkt behoorlijk op de nieuwe versie van briefje in de brievenbus gooien dat je niet thuis bent.

Gewenste Oplossing:

Pakket morgen voor 1800 in mijn bezit. Geen andere mogelijkheid, ik ben hierna voor langere tijd niet in staat dit pakket te ontvangen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 09 december 2014 om 16:14 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneer/mevrouw,

Wat vervelend om dit te lezen. Helaas moet de adressering precies kloppen, anders kunnen wij niet afleveren. Inmiddels zit het pakket al in het retourproces. Dit gebeurt automatisch wanneer er iets mis is met het afleveradres. Om het alsnog te ontvangen, kunt u contact opnemen met de verzender.

Onze oprechte excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Suzanne

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM