Klacht: Drijfnat poststuk, maar PostNL voelt zich niet aansprakelijk!

Swalue op 13 november 2012 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
PostNL has been notified of this complaint
Wacht op reactie
Bedrijf PostNL
Status Open
Datum 13 november 2012

Een klant van PostNL ontving een fotokalender die doornat was, nadat deze door de postbode was bezorgd. Ondanks het melden van het probleem bij zowel de postbode als de klantenservice van PostNL, kreeg de klant te horen dat het bedrijf niet aansprakelijk was en dat hij zich moest richten tot de afzender voor een oplossing. De klant uit zijn onvrede over de geboden service en de verantwoordelijkheid van PostNL.

Mijn Klacht:

Zaterdag zie ik de postbode in de straat lopen en blijf even op hem wachten om de post aan te pakken. Ik verwacht nl. een fotokalender. Die zit erbij, maar blijkt doornat te zijn en de inhoud dus ook:( Ik meld dit meteen bij de postbode, maar die weet niet wat ie ermee aan moet! Vervolgens heb ik het feit bij PostNL via de website gemeld. Dinsdagavond word ik gebeld door een medewerker van PostNL met de mededeling dat ze het spijtig vinden, het begrijpen dat ik boos ben, maar er verder NIETS aan kunnen doen. Nu vraag ik mij toch werkelijk af, hoe ze voor deze “dienstverlening” geld durven te vragen! Zij hebben ervoor gezorgd dat alles nat was, niet de verzender! Ik moest mijn beklag maar doen bij de afzender!!

Gewenste Oplossing:

Vergoeding van de gemaakte kosten, zodat ik een nieuw exemplaar kan bestellen en acceptatie van dit .... bedrijf van het feit dat ook zij fouten kunnen maken en daarvoor verantwoordelijkheid moeten nemen !!!
Geen beroep doen op de "kleine lettertjes" en niet afschuiven.

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM