Klacht: Opengemaakt pakje, helft inhoud verdwenen

Yvonnegrootmaatje op 03 november 2012 over PostNL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
PostNL has been notified of this complaint
ā³ Wacht op reactie
Bedrijf PostNL
Status Open
Datum 3 november 2012

Een klant heeft een klacht ingediend over een opengesneden pakje dat zowel bij hem als bij de buurvrouw is bezorgd, waarbij de helft van de inhoud ontbrak. Dit is niet de eerste keer dat dergelijke incidenten plaatsvinden, en de klant vraagt zich af wanneer PostNL verantwoordelijkheid zal nemen. Daarnaast wordt er geklaagd over het afleveren van pakketjes bij buren, ondanks duidelijke instructies op de deur.

Mijn Klacht:

Vandaag werd zowel bij mij als bij de buurvrouw een opengesneden pakje bezorgd, waaruit de helft verdwenen was. Toevallig ontving ook dochter van de buurvrouw hetzelfde pakje, waardoor wij precies weten wat er in hoort te zitten.
Duidelijk is dat het pakje echt is opengesneden. Dit is de zoveelste keer in jaren dat er zo iets gebeurt, wanneer neemt post nl verantwoordelijkheid.
Zo ook het bezorgen van pakketpost bij ver afgelegen buren. Er staat duidelijk op mijn deur dat pakjes niet bij buren mogen worden afgeleverd. Toch gebeurt het elke keer weer en weigert postnl elke verantwoordelijkheid op zich te nemen onder het mom van niet verzekerde pakketjes als een pakket “verdwijnt”

Gewenste Oplossing:

Maak van Post weer een staatsbedrijf met vaste, gemotiveerde en normaal betaalde medewerkers of betaal je medewerkers genoeg om ze gemotiveerd te houden.
In dit geval: onderzoek naar verantwoordelijke van opensnijden en verduisteren inhoud pakketje.

Bericht van

13 jaren geleden - Het spijt ons dat wij bovenstaande reactie hebben aangetroffen op deze website. Wij nemen klachten zeer serieus en wij willen graag weten of wij iets voor u kunnen betekenen. Helaas kunnen we niet direct op alle klachten reageren. U kunt hiervoor het beste contact met ons opnemen via Twitter @postnlwebcare. U kunt natuurlijk ook contact opnemen met onze klantenservice via www.postnl.nl/voorthuis/klantenservice/

Reactie van de melder van de klacht Yvonnegrootmaatje

6 jaren geleden - Ik zie dat mijn klacht er nog steeds staat, en terecht, want al mijn klachten die ik in de loop der jaren bij postnl heb aangemeld, zijn nooit opgelost. Wij nemen klachten zeer serieus is een lachtertje. Bij bellen naar klantenservice krijg je een of andere miep die een script afdraait en waar niet tegenop te praten valt. Het wordt alleen maar erger. ik maak zo min mogelijk gebruik van postnl. Wat een !@ bedrijf.

Alle klachten die gemeld zijn door Yvonnegrootmaatje
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM