Klacht: pakket word retour gestuurd door koerier zelf

Nick.v op 19 januari 2024 over DHL in de categorie Koeriersbedrijven en post

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
DHL has resolved this complaint
Klacht opgelost op 19 januari 2024
Reactie van het bedrijf:

Goedendag, Hartelijk dank voor het melden van uw klacht. Wat ontzettend vervelend om te lezen dat het pakket nu retour is gegaan. Ik begrijp dat de weg niet was afgezet. Ik zie dat u al eerder contact heeft gehad met...

Bedrijf DHL
Status Opgelost
Datum 19 januari 2024

Een klant van DHL heeft een klacht ingediend over een pakket dat zonder duidelijke reden door de koerier retour werd gestuurd, ondanks dat de klant thuis was voor de levering. De klant had extra betaald voor dezelfde dag levering en moet nu opnieuw bestellen, terwijl het geld van de eerste bestelling pas later terugkomt. Daarnaast ervaart de klant problemen met het bereiken van de klantenservice.

Mijn Klacht:

ik heb een bestelling gedaan en heb meer betaald voor zelfde dag levering ik was thuis aan het wachten en krijg opeens een melding dat mijn pakket retour word gestuurd nu heb ik weer het moeten bestellen terwijl ik volgende week pas het geld van de eerste bestelling terug krijg. de koerier had er bij gezet dat de weg dicht was bij mijn huis maar dat is onzin want ik heb net nog gekeken. en klantenservice bereiken word ook leuk want die is vaak weer moeilijk te bereiken.

Gewenste Oplossing:

koerier mag niet zomaar pakketen retour sturen alleen omdat hij/zij er geen zin het werk heeft

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar DHL over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door DHL in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat DHL een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

DHL

Heeft op 19 januari 2024 om 10:32 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedendag,

Hartelijk dank voor het melden van uw klacht.

Wat ontzettend vervelend om te lezen dat het pakket nu retour is gegaan. Ik begrijp dat de weg niet was afgezet. Ik zie dat u al eerder contact heeft gehad met onze livechat en dat er een klacht in ons systeem is gezet.

Dit moet dan ook beter gaan met toekomstige zendingen.

Onze excuses voor het ongemak.

Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Jim
DHL eCommerce E-care

Alle klachten die gemeld zijn door Nick.v
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als uw pakket niet aankomt, is de verkoper verantwoordelijk — niet de bezorgdienst. U heeft recht op een nieuw product of volledige terugbetaling.

Bron: ConsuWijzer / ACM