Klacht: 3300

op 05 juli 2016 over Wonenbreburg in de categorie Woningcorporaties

December 2014 + 2015 jaarafrekeningen van verwarmingskosten ontvangen.
in 2014 was het verbruik € 2400 voor 2015 € 1925,- . Mijn normale verbruik ligt tussen €700-€ 900 per jaar. Daarom in dec 2014 gelijk een klacht ingediend ivm hoge kosten die doorberekend werden. Monteur laten komen en bleek dat warmte verdeler bij hoofdradiator en kabeltje naar thermostaat kapot waren. hierdoor is hoog verbruik ontstaan. Voor deze periode wist ik dus niet dat mijn verwarming defect was in 2015 3x een klacht ingediend. Op alle 4 klachten geen inhoudelijke reactie of excuses. Daarom 8-9-2015 via klachtcommissie ingediend en 11-5-15 een ontvangstbevestiging ontvangen. 5-11-15 brief ontvangen van klachtcommissie dat klacht wordt aangehouden. Ik blijf van incassoafdeling herinneringen ontvangen om te betalen. Heb inmiddels €900 betaald. kreeg 12-5-16 brief om alsnog € 3300 te betalen en via woonconsulent wordt per mail doorgegeven dat klacht ongegrond is omdat ik niet tijdig had gereageerd. Uiteindelijk een reactie van de klachtcommissie dat mijn klacht wordt afgewezen omdat ik had kunnen merken dat mijn verwarming aan stond en toen had kunnen reageren. Dit klopt niet want ik wist niet dat mijn verwarming defect was. Dus kon niet eerder reageren dan de jaarafrekening van 2014. Ook verzuimd WONENBREBURG mij een technische onderbouwing te geven of met argumenten te komen waarom mijn verbruik extreem afwijkt van periodes 2001-2013 en de nota periode 2013-2015.

Mijn normale verbruik ligt tussen de €700-900 per jaar. Dit is door wonen breburg na te gaan. Daarom wil ik max € 900 betalen voor 2014 en max €900 voor 2015.
Voor 2014 is de €900 al via een betalingsregeling betaald.
Voor 2015 loopt een betalingsregeling van €50 p/m

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Wonenbreburg over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht JPR van Es

1 jaar geleden - 4x reguliere klacht ingediend met data: 21-12-14: gereageerd door woonconsulent. Maar geen oplossing ontvangen. 10-1-15: geen reactie van WonenBreburg ontvangen 1-3-15: geen reactie van WonenBreburg ontvangen 17-5-15: gereageerd door technisch opzichter, maar geen oplossing ontvangen. Ook geen excuses ontvangen op uitblijven behandeling/oplossing. Klachtbehandeling van WonenBreburg heb ik als slecht ervaren.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Wonenbreburg in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht JPR van Es

1 jaar geleden - De nota periode loopt vanaf oktober 2014 t/m september 2015. in februari 2015 is mijn verwarmingsblok gerepareerd. Hoe kan deze nota dan een verbruik geven van €1925? Hierop wil ik ook een antwoord als Wonenbreburg van mening is dat mijn verwarming aangestaan heeft. Met logisch nadenken en zonder technische opleiding kan iedereen begrijpen dat deze verwarmingsnota's niet kloppen.

Reactie van de melder van de klacht JPR van Es

8 maanden geleden - wacht nog steeds op jullie reactie vanaf 5 en 10 juli.

Alle klachten die gemeld zijn door JPR van Es