Klacht: 2x een groot bedrag van mij rekening af gegaan

op 17 juli 2012 over Lexa.nl in de categorie Datingsites

dat er ongewenst geld van mij rekening is afgeboekt zonder mijn toestemming,heb een profiel aangemaakt voor 3maanden en betaalde EUR -38,85 boekdatum 13-07-2012
57.67.67.573 WorldPay Customer Payments iDEAL betaling: 2404137683 1120000110262304 13-07-12 17:00 Lexa (Ilius.net) ILIUS.hier ging ik mee akkoord
Maar 3 dagen later nog eens EUR -44,70
boekdatum 16-07-2012
naam tegenrekeninghouder WORLDPAY CP/BIBIT IP
tegenrekening 45.11.46.255
omschrijving 45.11.46.255 WORLDPAY CP/BIBIT IP BETALINGSKENM. 09168180253 MEETIC *ILIUS.NET* MEETIC.COM
dit zonder mijn weten om ga toch niet dubbel betalen
hoe Krijg ik mijn 44,70 terug dit bedrag is zonder idael betaald hoe kan dat zonder mijn toesteming??

Ik wil mij geld terug de 44,70euro ga toch zeker niet dubbel betalen voor iets wat ik al heb
hoop op een snelle reactie terug

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Lexa.nl in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Lexa.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Lexa.nl

Heeft op 17 juli 2012 om 16:52 geantwoord

Beste SmackThat,

ik begrijp uit uw bericht dat er een bedrag van 44,70 Euro zonder uw toestemming van uw rekening is geïncasseerd wat u graag gerestitueerd wilt zien.

Wanneer u een betaling doet voor een Full Membership van Lexa, komt u na afronding van deze betaling terecht op een pagina met de opties Control en Premium. Er wordt tevens uitgelegd wat deze opties precies inhouden.

Nu heeft u twee keuzes:

- Indien u van deze opties gebruik wilt maken, drukt u nogmaals op "Bevestigen betalen". Voor deze opties wordt gebruik gemaakt van de betalingsgegevens die u eerder
heeft ingevoerd voor uw Full Membership. U ontvangt hiervan een bevestiging op uw e-mailadres.
- Indien u van deze opties geen gebruik wilt maken klikt u onderaan de pagina op de link "Ik houd het bij mijn Lexa membership van 3 maanden".

Wanneer u een betaling doet via de website worden uw betalingsgegevens opgeslagen door ons One Click Pay systeem. Dit systeem slaat uw betalingsgegevens op voor toekomstige aankopen, waardoor u deze niet opnieuw hoeft in te voeren. Zo kunt u gemakkelijk opnieuw een betaling doen wanneer u dit wenst. Nadat u een betaling gedaan heeft, ontvangt u een bevestiging per e-mail.

Ik wil u adviseren om zorgvuldig en waakzaam met betalingen op de website om te gaan, om zo onbedoelde aankopen in de toekomst te voorkomen.

In het geval van een nieuwe aankoop kunt u een betaling binnen 7 dagen na uw aankoop intrekken en om een terugbetaling vragen. Deze optie is alleen mogelijk wanneer de diensten waar u voor betaald heeft, niet gebruikt zijn. U kunt dit terugvinden in onze algemene voorwaarden (Artikel 2) op de website.

Na het bekijken van uw profiel, kan ik concluderen dat u voldoet aan de genoemde voorwaarden. Ik heb de extra optie Premium & Control t.w.v. 44,70 Euro voor u beëindigd per 17-07-2012. U ontvangt de terugbetaling in vier tot acht weken op uw rekening.

Uw huidige Full membership bedraagt een 3 maanden membership dat loopt tot 13-10-2012 en zal hierna automatisch verlengd worden met een maandelijks bedrag van 12,95 Euro, mits u dit zelf annuleert. De automatische verlenging kunt u op elk gewenst moment onderbreken door ten minste 48 uur voor de vervaldatum van uw membership op de juiste link te klikken in de rubriek "Mijn account" en dan "Mijn instellingen". Kiest u daar de rubriek "Mijn membership" en dan "Mijn membership beheren". Hier vindt u de informatie om de automatische verlenging stop te zetten.

Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog verdere vragen en/of opmerkingen hebben, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen via de "Help" link onderaan de website. Hier klikt u op een willekeurige categorie en vervolgens op een willekeurige vraag. Wanneer u dan naar beneden scrolt kunt u op de link "Stel een vraag" klikken. Vervolgens kiest u een categorie waar uw vraag betrekking op heeft en schrijft u uw bericht en klikt op "Bevestigen". Op de volgende pagina klikt u op de knop "Ja" om uw bericht naar ons te verzenden. Wanneer u bent ingelogd op uw profiel ontvangt u hier een bevestiging van. U zult binnen 48 uur een antwoord ontvangen.

Christine

Lexa Team

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Lexa.nl beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door SmackThat