Klacht: zilveren kruis houdt zich niet aan de regels

op 28 augustus 2016 over Zilveren Kruis Achmea in de categorie Zorgverzekering

23-08-2016
14:30 gebeld met zilveren kruis
Uitleg gevraagd voor de beslaglegging en waarom er via 4 wegen geld wordt geint. ( zilveren kruis zelf, zorginstituut Nederland, LAVG, en syncasso).

Het volgende antwoordt kreeg ik:
De brief van 11 juli waarop stond dat ze afgemeld was bij zorginstituut Nederland. En dat ze de premie kon betalen via zilveren kruis bleek dus niet voor haar te zijn werd er tegen me gezegd. Hierdoor zou ze gewoon zorgtoeslag krijgen. Maar die wordt nog steeds ingehouden. Terwijl er duidelijk staat dat ze afgemeld is bij zorginstituut Nederland.
Vervolgens komt er op 22 juli een brief binnen van mijn maandelijks premie van 109,45 euro. Die heb ik betaald en nooit meer iets van gehoord. Vraag ik hier uitleg voor zeggen ze tegen me dat die brief ook niet bedoeld was voor mij. Vervolgens hebben ze zonder iets te zeggen de 109,45 verrekend met de schuld.

De brieven van 11 en 22 juli zijn misleidend en niet voor mij bedoeld. Maar heb de premie betaald die weer verrekend is met de totale schuld. Dit betekend dus dat ik 2 brieven van hun heb gekregen binnen 2 weken dat niet voor mij bedoeld is.

Zorginstituut Nederland wil via LAVG beslag leggen op de loon. Er is meerdere keren gedreigd door LAVG dat dit zou gebeuren en al die keren is er ook een mail naar toe gestuurd waar zij niet op reageerden. Nu willen ze de loonbeslag doorzetten maar dit mag niet. Want je mag geen zorgtoeslag en loon in een keer inhouden. En hierdoor komt ik ver onder de beslagvrije voet. En dan zijn ze strafbaar. Ze brengen je met opzet in financiële problemen. Dit mag niet.

Syncasso: wil graag een betalinhsregeling. Aangezien het alleen maar op hun manier kan. Ik heb meedere keren aangegeven wat ik kwijt kan. Maar daar willen ze niet mee akkoord gaan. Dus daar is het afwachten van.

mijn zus heeft uit geld nood een tijd niet kunnen betalen. nu willen ze via 4 wegen geld innen. terwijl je maar 1 tegelijk mag betalen.

ik zou tevreden zijn als ze met mij gewoon duidelijk afspraken kunnen maken. en niet verschillende instanties en deurwaarders op me pad zetten. want als het niet voor mij bedoeld was die brieven is het gewoon misleidend. en een grotte broodje aap verhaal om zich weer goed te praten. dus bij deze wil ik gewoon dat alles op de orginele manier wordt uitgevoerd. gebeurt dit niet zet ik alle betalingen stop zetten en blokeer alle rekeningen

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Zilveren Kruis Achmea

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Zilveren Kruis Achmea nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door theresaboer14