Klacht: Zilveren Kruis doet de boekhouding niet

op 23 juni 2016 over Zilveren Kruis Achmea in de categorie Zorgverzekering

Ik had een betalingsachterstand, inmiddels ben ik weer helemaal bij. Zag ik maandag dat Zilveren Kruis nog probeerde de premie over juni af te boeken die betaald was. Bel ik Zilveren Kruis om dat te melden, wordt mij doodleuk meegedeeld dat ze dat zag en zilveren kruis het voor juli heeft ingeboekt. Terwijl ik heel duidelijk de periode juni heb gemeld. Ik zou een herinneringsbrief gaan ontvangen! Nou, dat wordt dan de 1e brief, want ik krijg nooit herinneringen of brieven van zilveren kruis.
Nu kreeg ik gisteren een brief van het incassobureau Flanderijn van Eck die optreedt namens Zilveren Kruis dat ik na herhaalde herinneringen. Welke dan? Nog niet of alles had betaald? Ik heb alles betaald. De premie was afgetrokken, maar of ik nog maar eens bijna 50€ aan incassokosten wil betalen.
Vorige maand had ik contact met dit incassobureau en ze zagen dat ik had betaald. Of ik nog maar eens een bewijs van betaling wilde sturen – terwijl ze dat konden zien. Ze zouden n.a.v. betalingsbewijs dat zich ” gekruist” had – de premie was betaald allang betaald. Net als Zilveren Kruis, ook dit incassobureau boekt maar raak in hun eigen boekhouding.
Ik had geen achterstand uit onwil, puur uit geldnood en zilveren kruis duwt je weer in de geldzorgen, nu je weer helemaal bij bent.
Ik heb de automatische incasso ingetrokken. Blijkbaar met een automatische incasso geeft het Zilveren Kruis een vrijbrief om geen brieven te sturen en zelfs als je de premie nog binnen de maand betaald op de eerste van de volgende maand dit incassobureau op je dak te sturen.

Ik zal tevreden zijn als Zilveren Kruis de incasso terugtrekt en zilveren kruis de betaling over juni ook inboekt voor juni zoals vermeld in mijn betalingsopdracht en de premie voor juli of zelf incasseren of mij inderdaad een rekening sturen. Voortaan normaal brieven sturen I.p v. te communiceren via incassobureau en ik een verontschuldiging heb ontvangen voor het liegen over brieven die ik niet krijg en het inschakelen van een incassobureau als je al betaald hebt.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Zilveren Kruis Achmea

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Zilveren Kruis Achmea nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mevrouw S Hubelmeijer