Klacht: zeer zwakke 8mm composiet planken als productiefout en slechte klantenservice Timberlane

op 22 augustus 2016 over Timbercomposiet.nl in de categorie Internetshops - Algemeen

De 8mm composiet platen zijn veel te zwak en verkeerd gemaakt, omdat de achterkant een verdikking heft om waarschijnlijk al wat meer stevigheid te geven (en misschien voor een houtstructuur look te geven) maar dit heeft als nadeel dat dit drukpunten gaat geven op deze verdikkingen vooral als dit op een vlak aluminium frame gaat schroeven en bij de poort zo’n balk precies door de midden doorgezaagd is waardoor deze verdikking op de rand komt en dan vast geschroefd wordt, waardoor de rand helemaal er snel vanaf breekt.

Laat staan dat het ook niet netjes is gemaakt, zoals boorgaten die aan de achterkant van de plank geboord zijn in de plank erachter, barsten in de planken bij schroeven, niet precies recht afgezaagd, de meeste schroeven in de poort niet verzonken of niet meegecoat, het slot zit maar met 2 schroeven vast aan 1 kant maar van 1 plank (die al zo zwak zijn) waardoor ik bang ben dat als men de poort wat stevig dicht doet de plank gewoon ookt breekt en de poort dan gewoon open is,

Het slechtste vind ik de klantenservice waar ik op de zelfde dag van afname mijn klacht met foto’s heen hebt gestuurd en waar men per mail eigenlijk geen antwoord op krijg, alleen na telefonisch contact te hebben gehad dat ze alleen zeggen dat je hebt getekend bij afname dat je dit had kunnen zien en dan nog wel een antwoord per mail krijgt over de rest van de vragen maar het antwoord niet eens correct is met de ophangbeugels dat er 32 schroeven in zouden zitten terwijl er op de verpakking 24 stuks staan

Ik heb dus een mail gestuurd dat ik het er nog steeds niet eens mee ben hoe er met mijn klacht (dat ik op tijd heb gedaan) om wordt gegaan, vooral omdat ze ook toegeven dat deze type composiet platen van zwak materiaal zijn gemaakt omdat dit ook door een productiefout komt, waardoor het eigenlijk onmogelijk is om dit materiaal te vervoeren en/of in de tuin te plaatsen zonder enige schade , plus ook nog jaren in gebruik te hebben voor normaal gebruik in de tuin in een normaal gezin, met alle weersinvloeden waar dus allemaal geen garantie op zit? Maar wie kan mij zeggen hoe oud de planken ook zijn, hoe flexibel of hoeveel (of hoe weinig) weekmiddel in het kunsstof deel zit waardoor dit breekt en/of ik geen garantie zou hebben als het in de zon knapt?

Men kan deze 8mm planken niet als schuttingplanken verkopen of nadrukkelijk vermelden dat dit zeer zwak materiaal is dat zeer snel stuk gaat en dus geen garantie heeft op breukschade. Je kan de poort zo opentrappen en de palen zijn ook van kunststof die wat krom gaan hangen, vooral omdat de poort zelf met poortbeslag best zwaar waardoor het slot tegen de deurstop gaat lopen omdat het slot ook iets uitsteekt en/of de poort over de grond gaan slepen, ondanks dat je het scharnier al bijna 2cm hoger hebt geplaatst dan de grond. Omdat de schuttingdelen zegmaar vrij moeten kunnen bewegen tussen te palen maakt t ook niet uit of de 2e paal aan een muur bevestigd zou zijn, dus mijn optie wordt waarschijnlijk nu een extra staaldraad of schoor gaan monteren

Op zn minst vergoeding van 5 slechte, gebroken en of gebarsten planken, of 5 gratis geleverde plankdelen, of vervanging van alle plankdelen voor de dikkere variant van 14mm van type top-line al heb ik gezien bij een bestaande poort dat als men de bouten van de poort te hard aangedraaid zijn, deze ook gaan barsten, of een verbeterde versie van deze planken.

En ook een versteviging van de composiet palen of constructie tussen 2 palen waardoor de poort ook niet kan gaan hangen.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Timbercomposiet.nl over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Timbercomposiet.nl in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Timbercomposiet.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Timbercomposiet.nl

Heeft op 23 augustus 2016 om 10:36 geantwoord

Bericht van Timbercomposiet.nl

5 maanden geleden - Nogmaals, Klant heeft met 2 van onze medewerkers 1 hele nieuwe schutting in goed staat van ontvangst genomen en hiervoor ook getekend. Klant heeft op eigen risico op het terrein van TimberLane te Almere alle planken van de schutting los geschroefd c.q. gedemonteerd omdat het tuinscherm anders niet door klant kon worden vervoerd. Bij thuiskomst waren volgens klant opeens 5 planken gebroken waarvan 1 met een gat erin(?). Klant heeft tijdens demontage c.q. het inladen de genoemde 5 gebroken planken niet opgemerkt?. Heeft dit ook niet tijdens demontage per plekke aan ons gemeld. Vreemd verhaal, klant demonteert zijn tuinscherm, laad 5 gebroken planken in waarvan 1 met een gat erin en rijd dan rustig naar huis. Helaas kunnen wij niets met dit verhaal en valt dit buiten de garantie.

Reactie van de melder van de klacht Marco van Rijn

4 maanden geleden - Nogmaals, ik heb alleen maar 2 planken van het schuttingdeel eraf gehaald en niet alle planken. Misschien is dat gat ontstaan door het transport, maar dat komt omdat het zo zwak materiaal is, want ik heb echt uiterst voorzichtig gereden en goed ingepakt. maar ik heb wel tijdens afname de haarscheurtjes, de lelijk afgezaagde plankdeel, het open boorgaatje en niet alle schroefgaten verzonken gezien tijdens afname, maar ik wilde niet gelijk hierover klagen, omdat ik dacht dat ik dit zelf kon repareren, maar nu ik weet dat het zo zwak materiaal is dat niet te repareren is vind ik wel dat jullie minimal naar deze 4 planken kunnen kijken. Trouwens de slotplaat gaat nu ook al roesten binnen een half jaar.

Alle klachten die gemeld zijn door Marco van Rijn