Klacht: Zeer slechte service: constante irritatie en weggegooid tijd i.p.v. opleiding

op 26 juli 2016 over NCOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Ik heb mijn ingeschreven voor een opleiding bij NCOI bestaande uit 2 modules op locatie in Amsterdam. in het voortraject was het lastig om alle informatie te krijgen (klantenservice niet goed geïnformeerd, afspraken over terugkoppeling worden niet nagekomen, ik moet ieder keer zelf er achteraan). Net voor de start van de opleiding krijg ik te horen dat de opleiding helemaal niet doorgaat op de locatie die ik had gekozen en dat ik alleen kan kiezen tussen een locatie die verder weg is (bijna 4 uur reistijd op een dag voor mij) of e-learning. Omdat ik fulltime werk met flinke reistijd is die locatie voor mij niet haalbaar en moet ik voor e-learning kiezen. Dit had ik beter niet kunnen doen. Ik wou bewust opleiding op locatie volgen omdat ik ruim fulltime werk en heel lastig tijd vrij kan maken. Het is heel lastig om antwoord te krijgen op de vragen. moest regelmatig weken wachten op reactie en alsnog zelf achteraan. Ik heb o.b.v. de vermelde eisen een moduleopdracht zo goed mogelijk opgesteld wat mij veel tijd en energie heeft gekost (geen voorbeeld opdracht en geen mogelijkheid om goed te overleggen). Na 4,5 week krijg ik eindelijk eens cijfer en het is onvoldoende wat ik totaal niet had verwacht. Onderbouwing kan ik voor ruim de helft niet plaatsen… Dus gelijk een bericht naar mijn contactpersoon en nu maar hopen dat het niet weer weken gaat duren voordat ik een reactie krijg. Ik vind het geen manier van zaken doen. Je moet het allemaal zelf uitzoeken, wacht steeds heel lang op reacties, amper ondersteuning. En daar is de prijs zeker niet naar. En het product die je wou kopen (opleiding op locatie) bestaat niet eens. Voor de 2de module is die locatie ook niet beschikbaar dus het is blijkbaar algemeen beleid om iets aan te bieden wat eigenlijk niet bestaat.

Ik verwacht normale reactietijden, toelichting en begeleiding. Ik wil ook duidelijkheid hebben over de exacte eisen t.a.v. de moduleopdrachten en voorbeelden van de juiste invulling daarvan. En ook toelichting waarom niet bestaande opleidingen worden aangeboden.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NCOI over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NCOI in behandeling genomen

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NCOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NCOI

Heeft op 04 augustus 2016 om 10:02 geantwoord

NCOI heeft naar aanleiding van de klacht persoonlijk contact opgenomen met de studente. Er is o.a. toelichting gegeven over de mogelijkheden om extra feedback op de huidige beoordeling op te vragen of een officieel bezwaar in te dienen bij het Examenbureau. Inmiddels heeft de studente haar aanvullende vragen per e-mail ingediend. Hier zal vanuit het Examenbureau een inhoudelijke reactie op volgen. Eind augustus neemt de studiecoördinator nogmaals persoonlijk contact op om de voortgang te bespreken.

NCOI Opleidingen

Heeft op 08 augustus 2016 om 12:09 geantwoord

Er is niks opgelost. Ik mocht inderdaad mijn vragen mailen - dat heb ik gelijk gedaan met goede toelichting en al. Pas een week later krijg ik een bericht dat ze mijn vragen helemaal niet gaan beantwoorden (terwijl het persoon die ik heb gesproken dat wel heeft toegezegd) en dat ik maar een bezwaar moet indienen omdat ze dan lekker €70 kunnen verdienen voor het indienen van bezwaar. Dit noem ik geen oplossing! Ik moet €70 te betalen om toelichting op opmerkingen die ik nergens op wil slaan te mogen krijgen...

Alle klachten die gemeld zijn door DagmaraSK