Klacht: Zeer onterecht goedgekeurd

op 10 september 2018 over UWV in de categorie Overheid

Mijn vrouw is, door diverse ongevallen, meer gehandicapt dan dat zij nog in staat is om überhaupt te kunnen werken.
Een kleine opsomming van de klachten die bij het UWV bekend zijn en zijn erkend door diverse medische specialisten.
– gehandicapt aan haar rechter hand pols
– gehandicapt aan haar linker schouder arm
– versleten nekwervels
– versleten linker heup
– versleten rechter knie
– fibromialgy
– artritis
– chronische hoofdpijn
– chronische vermoeidheid

Medisch specialisten hebben vastgesteld dat vooruitgang vrijwel onmogelijk is, eerder verslechtering.
ARBO artsen hebben in de afgelopen 2 jaar telkens weer gezegd, dat mijn vrouw voor 100% wordt afgekeurd, zij zien werkelijk geen enkele mogelijkheid wat voor werkzaamheden mijn vrouw zou moeten kunnen uitvoeren! Ook de vakbond waar mijn vrouw lid van is achtte de kans vrijwel onmogelijk dat mijn vrouw nog zou kunnen werken.
Doch, het noodlot sloeg toe toen mijn vrouw begin dit jaar bij het UWV gekeurd moest worden. Zij werd gekeurd door een UWV arts IN OPLEIDING. Tja, een UWV ARTS IN OPLEIDING, die kàn natuurlijk niemand afkeuren. Want dan wordt deze UWV ARTS IN OPLEIDING, natuurlijk op het matje geroepen door hogerhand en moet zij verklaren waarom zij iemand heeft afgekeurd. Dus is deze UWV ARTS IN OPLEIDING, maar voor de makkelijkste weg gegaan en heeft mijn vrouw voor het gemak maar goedgekeurd. Deze UWV ARTS IN OPLEIDING heeft zelfs verklaard dat zij het dossier voor amper driekwart gelezen had (omdat het zo’n dik dossier was). Door de vakbond is er een bezwaarschrift ingediend maar daar heeft het UWV voor het gemak NIETS mee gedaan. Er is geen hoorzitting geweest, geen second opinion, geen herkeuring. Ik vind dit uiterst merkwaardig? Zo’n ‘zwaar’ geval als mijn vrouw zou minimaal een second opinion of herkeuring aangeboden moeten krijgen van het UWV. En dan niet door een UWV arts in opleiding, maar door een gerenommeerd UWV arts!

Ik kan er pas mee leven als mijn vrouw op z'n minst een second opinion of herkeuring heeft ondergaan op uitnodiging van het UWV.
Mijn vrouw is ten einde raad en in paniek . Als zij daadwerkelijk 40 uur moet gaan werken, overleefd zij dat niet. Als zij dit zou gaan doen gaat zij zo ontzettend boven haar machten werken dat zij haar lichaam volledig sloopt. Beter wordt zij er niet van om te gaan werken (hoe graag of zij dat ook zou willen), maar ze zal er op afzienbare termijn zeker lichamelijk aan onderdoor gaan met alle gevolgen vandien.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UWV

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UWV nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Lasgo