Klacht: Ze weigerden mij eten te geven.

op 16 maart 2020 over KFC in de categorie Fastfood ketens

Vandaag bezorgt KFC Vredenburg alleen nog maar vandaag via thuisbezorgd.nl vanwege het Corona virus. Ik heb daar ten eerst veel begrip voor en kwam met een oplossing waar beiden mee tevreden zouden zijn. Ik bestelde via thuisbezorgd.nl (want ik woon nou eenmaal niet in de buurt) en vulde het adres van KFC in en zei tegen de jongens van thuisbezorgd (die buiten met mij in de kou stonden te wachten) dat zij het gerust op de grond mochten zetten en doen waar zij zich veilig bij voelen. De bezorgkosten interesseren mij niet, ik had honger en alles was gesloten. Een man en vrouw van KFC kwamen boos naar buiten. Zij vonden het niet leuk wat ik deed, terwijl ik helemaal geen regels overtrad, zeikte, irritant deed of aggresief. De man sprak mij aan met Wij zijn niet geopend. Ik legde hem kalm uit dat ik besteld had via thuisbezorg. Hij vroeg op welk adres. Toen ik aangaf dat ik hun adres heb opgegeven en dat ze het op de grond mochten zetten zei hij op een aggresieve toon dat ze dat niet gaan doen en dat ze geen eten voor mij gingen maken. Beetje gek natuurlijk want in principe gebeurd dit allemaal veilig. De jongen van thuisbezorgd haalt het op, zet het op de grond neer, ik pak het op en er is niks aan de hand. Meneer en mevrouw weigerden alsnog mijn eten te maken en belden thuisbezorgd.nl (nu gaat het leuk worden). Ik werd gebeld door thuisbezorgd, zij gaven aan dat dit natuurlijk niet de bedoeling was. Ik legde de situatie uit aan klantenservice thuisbezorgd en ondertussen vonden de bezorgers die met mij voor de deur stonden dit ook een erg vreemde situatie. Klantenservice thuisbezorgd was het uiteindelijk met mij EENS en belde KFC weer. Zij gaven door dat ze toch liever hebben dat KFC de bestelling alsnog maakt. Hierop weigerde KFC mijn eten te maken. Als ik nou een vervelende, aggresieve, irritante klant was die op de ramen staat te bonken, dan kan ik mij daar wat bij voorstellen. Maar het gedrag van de werknemers was ongepast, onprofessioneel en laat duidelijk zien dat ze hun stress op mij afreageren. Ik werd teruggebeld door thuisbezorgd. Ten eerste je doet niet iets wat tegen de regels is en ik vind het slim bedacht, maar helaas weigerd KFC je bestelling te maken. We gaan je geld terugstorten. Thuisbezorgd.nl is een top bedrijf. Maar KFC; wat ben je nou aan het doen?

Ik verdien op zijn minst een excuses. Ik heb mij beschaafd, rustig en kalm gedragen. Ik heb de situatie aan de werknemers uitgelegd waarop ik alleen maar op een aggresieve toon behandeld werd. Gratis drankje of kortingsbon mag altijd, ik heb tenslotte 40 minuten in de kou gestaan samen met de bezorgers. Erg toffe gasten trouwens. Zij (en ook klantenservice Thuisbezorgd) konden ook wel lachen om het gedrag van KFC. Weet je wat, geef hun maar een drankje. Zij zijn degene die 'echt' wat riskeren in deze moeilijke tijden. :)

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over KFC

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over KFC nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ky-[email protected]