Klacht: WW loopt onterecht door

op 04 mei 2017 over UWV in de categorie

Op 15-2-2017 heb ik aan het UWV doorgegeven dat ik tegen hetzelfde aantal uur als in mijn vorige arbeidscontract weer aan de slag zou gaan. Mijn inkomsten zijn momenteel iets lager dan bij mijn vorige baan, maar nog steeds ruimschoots boven het maximale UWV-dagloon. Iedere 1e werkdag van de maand geef ik mijn inkomsten door. Nu blijkt dat mijn WW gewoon doorloopt en zelfs wordt aangevuld, terwijl ik nooit recht heb gehad op aanvulling omdat ik “te veel” verdien. Los van het feit dat ik geld blijf ontvangen, lastiggevallen word met allerlei administratieve verplichtingen, geen contactpersoon kan bellen, weer sollicitatieplicht krijg, vind ik het ergste feit dat iedere werkmaand mijn opgebouwde WW-rechten ten onrecht worden afgebouwd. Mocht ik ooit WW nodig hebben, dan is mijn opbouw verdwenen. En ik kan dit niet stopzetten.

Ik wil de ten onrechte ontvangen bedragen terugstorten, dat mijn WW per 15-2-2017 wordt stopgezet, dat er met terugwerkende kracht een correctie wordt aangebracht in de "gebruikte" WW-maanden (ik wil mijn volledig opgebouwde WW-rechten terug), dat ik geen breuk in mijn arbeidsverleden heb, dat de sollicitatieplicht wordt ingetrokken en dat ik niet meer wordt lastiggevallen met maandelijkse administratieve rompslomp. Iedere maand geef je je inkomsten door, maar daar wordt klaarblijkelijk niet naar gekeken anders zou ik nooit een aanvullende WW ontvangen.
Het hele UWV opdoeken is waarschijnlijk te veel gevraagd?

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over UWV

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over UWV nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door lindaderoo