Klacht: Woedeaanval medewerkster Bart Smit Nieuwegein

op 28 juni 2016 over Bart Smit in de categorie Speelgoedwinkels - Ketens

Ik ben afgelopen maandagmiddag 27juni rond 17.30 de Bart Smit te Nieuwegein binnengelopen met mijn twee kinderen en man. We liepen na speelgoed te kijken en de kinderen keken hun ogen uit. Mijn zoontje van drie mocht iets uitkiezen, nadat te hebben gedaan liepen mijn man de kinderen en ik richting de kassa om de gekozen stuk speelgoed van mijn zoon af te rekenen. Mijn man speelt wat met onze dochter die daarvoor een speelgoed boodschappen wagentje vulde met twee kleine speelgoedjes en heb laten staan. Nadat ik de jonge medewerkster vriendelijk bedank Na het afrekenen wilde wij de winkel verlaten en na de uitgang lopen vergeten de boodschappen karretje terug te zetten op z’n plek. Hoe wij vrolijk de uitgang willen bereiken begint een oudere medewerkster keihard naar ons uit te halen! Ze vroeg zich gillend En hysterisch af of wij de vergeten terug te zetten boodschappenwagentje lieten staan en wie dat dan moest opruimen wij moesten volgens haar de winkel verlaten en mochten niet meer terug komen, dat liet ze ons op een duidelijk agressieve manier weten, voor mij man en ik iets konden zeggen keken we elkaar nog even snel stomverbaasd aan, in schok dat dit ons overkwam?!! Echt letterlijk! Ik zei tegen die mevrouw dat het helemaal niet Hoef om iets op zo’n manier iets te willen zeggen of te willen bereiken ik vroeg die mevrouw ook of ze netjes en rustig kon praten, en dat ik schrok van haar heftige houding waar ook nog eens kleine kinderen bij waren. Mijn zoontje die ziek was, had een sleutelhanger in z’n hand die hij mij wilde laten zien, die mevrouw kon het niet laten tijdens haar woedeaanval de hanger uit de handjes van mijn zoon te gristen, het leek alsof ze ons wou slaan of pijn wilde doen, op dat moment werd ik angstig, en reageerde ik emotioneel en zei haar dat ze dat niet zomaar kon doen en moest kalmeren en dat ik een klant ben die net iets heeft gekocht, ik voelde onrecht! Ze bleef doorgaan, en zei tegen mijn man en mij dat wij slechte ouders zijn en onze kinderen maar eens moesten opvoeden, nadat mijn man na een tijdje het te hebben aangezien dat mijn ons dochter die duidelijk bang op de arm van haar vader zit nog maar twee is en het kinderen zijn, enzoiets onschuldigs kan gebeuren. De vrouw bleef in haar woede ze leek door de dolle heen! Mijn zoontje bleef bang staan en kijk geschrokken uit z’n ogen. Ik bedacht me hoe zo kinder onvriendelijk iemand een Bart Smit winkel kon vertegenwoordigen?!! Ze liet ook duidelijk in de hele Monent of The heat weten dat ik maar een klein iets kocht en dus daarom niet echt recht had op het zeggen van ik ben een klant die net iets netjes kocht!
Mijn man vroeg haar naam om een klacht hier over te kunnen maken maar die wou ze niet geven na het nog een keer gevraagd te hebben ze hartstikke boos dat ze Heleen heette en verder niks achternaam wou ze niet geven. Mijn man pakte de Bart Smit tas en zei dat hij liever zijn geld terug wilde en de speelgoed niet meer wilt, daar ging ze helemaal in mij ze pakte hardhandig de tas en smeet die op de balie rukte het speelgoed uit de tas en BAM hier je 10€ + 1 euro!! Volgens haar hadden we “lekker pech” en kon er geen melding worden gedaan omdat zij de baas was. Ze vond het ook nodig zich zo dicht tegen me aan staan en mijn zelfs bijna aan te raken ze bleef zich tegen me opdringen dat ik me zelf geïntimideerd voelde door haar en bang ervan werd, ik vroeg of ze me wilde slaan en antwoorde spugende uit haar mond met rode opgefokte ogen nee hoor nee hoor! Ik wist niet wat ik meemaakte! Wat gebeurde er?! Mijn arme kinderen van net 2 en 3 jaar maakte dit mee! Kon het niet geloven. Dit kan en mag toch niet zomaar? Ik schaamde me voor de winkelende publiek, die ook nog is konden denken dat het ons schuld was en onze kinderen loslopende aapjes zijn die overal aan zitten en dat wij slechte ouders zijn, wat totaal niet zo is! De Kinderen zijn heel lief en rustig, en ook nog was mijn zoontje ziek. Een jongevrouw die alles zag gebeuren, zei later ook buiten de winkel dat we maar rustig aan moesten doen en dat ze ons helemaal begreep. In het begin tijdens het rondje lopen in de winkel wilde ik de boze medewerkster nog groeten maar kreeg de kans niet, omdat ik al merkte en goed de spanning rond haar voelde. Ik vraag me echt af, of er niets anders is met die mevrouw? Want was dit nodig? Waarom kan het niet vriendelijk en normaal als beschaafde Nederlandse mensen eigenlijk zouden doen?

Ik ben tevreden, als met deze mevrouw Heleen word gepraat en zij Erop word gewezen dat zoiets echt niet kan. En misschien kan er gekeken worden of deze mevrouw wel geschrikt is om in een Bart Smit winkel te werken? Wellicht is er meer aan de hand met deze mevrouw want dat leek duidelijk zo.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bart Smit in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Miry