Klacht: Wisselde manier van beoordelen en bezwaar behandeld door dezelfde personen

op 28 juli 2017 over NCOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Na de eindopdracht te hebben gemaakt voor de module industriele automatisering bij de NCOI heb ik een onvoldoende gehaald waar een beoordeling bijzat die erg summier was. Inhoudelijk was de beoordeling ook onvoldoende gezien de beoordelaar 2 leesfouten had gemaakt waardoor hij onderdelen onvoldoende beoordeelt. Tevens werd er op een manier beoordeelt dat als er bij punt 4 van de 8 verplichte onderdelen een fout werd gemaakt er automatisch geen voldoende meer kon worden gehaald bij de rest! verder heeft de docent van de module bij aanvang een voorbeeld van vorig schooljaar gestuurd naar de studenten hierin werd een bepaalde inhoud aan onderwerpen gegeven maar deze is huidig schooljaar blijkbaar anders want de beoordelaar wil hier een andere invulling van. Na hierop dus bezwaar te hebben gemaakt en onderbouwd met feiten en voorbeelden uit het boek van NCOI blijkt dat de examencommissie de de examinator zelf het bezwaar laat beoordelen. dit is dus een uitgemaakte zaak want deze wijkt niet af van zijn beoordeling hier mag dan wel 75,- voor betaald worden. Na hierover te bellen krijg je als reactie dat je hiertegen weer bezwaar mag maken tegen een prijs van 350,-. alles lijkt erop te zijn gebrand de student constant kosten te laten maken met geen enorme bedragen maar alles bij elkaar een mooie inkomstenbron. waarbij een juiste afhandeling van klachten of bezwaren achterwege blijft. Bij een geschil lijkt mij de aangewezen persoon een derde te zijn en niet de betreffende examinator.
uiteindelijk is deze instantie niet van inziens hierin iets verkeerds te doen en kom je deze verhalen overal tegen.

Zodra het bezwaar onafhankelijk wordt beoordeelt door een persoon die gekwalificeerd is in dit vak.

3 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar NCOI over deze klacht.

2 weken geleden - Deze klacht is zojuist door NCOI in behandeling genomen

32 minuten geleden - We hebben bericht ontvangen dat NCOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NCOI

Heeft op 22 augustus 2017 om 14:44 geantwoord

Beste mdn,

Op 12 juli jl. heeft de Examencommissie een bindende uitspraak gedaan aangaande uw bezwaar op de beoordeling van uw moduleopdracht Industriële Automatisering. De examencommissie heeft uw argumenten en de reactie van de examinator beoordeeld en is tot de conclusie gekomen dat de examinator op basis van navolgbare argumenten tot zijn oordeel is gekomen.

Wij hebben naar aanleiding van uw klacht telefonisch contact met u gezocht maar hebben u helaas niet bereikt. U heeft daarom per e-mail een terugkoppeling ontvangen. Indien gewenst plannen we graag nog een belafspraak met u in. We vernemen dan graag op welk moment u het beste bereikbaar bent.

NCOI Opleidingen

Heeft op 22 augustus 2017 om 15:09 geantwoord

Er wordt door het Ncoi nog steeds genegeerd dat er feiten met feiten uit het boek industriële automatisering wordt onderbouwd. En er door de examinator in zijn beoordeling van een half A4 2 fouten worden gemaakt inhoudelijk waarna deze toe te geven hij een ander argument geeft om het af te keuren. Echt onpartijdig is dat natuurlijk niet te noemen!

Alle klachten die gemeld zijn door mdn