Klacht: Wil onnodig versnellingsbak en koppeling vervangen

op 12 juli 2017 over Van Mossel Leasing in de categorie Leasebedrijven

Dit is de exacte e-mail die aan het bedrijf gestuurd heb:

Alhoewel het een fraai verhaal is voor feesten en partijtjes wil ik mijn verhaal – en de gevolgen – ook aan U kwijt.
Er wordt op vele plaatsen regelmatig gewaarschuwd voor beunhazen en geadviseerd vooral de echte dealer te gebruiken. Dat heb ik ook geprobeerd…. Mijn Peugeot Partner maakte, 2 weken na de apk keuring plotseling verontrustende geluiden. Ik reed meteen naar de garage en vertelde het probleem. De dag daarop belde ik en kreeg te horen dat zowel de koppeling als de versnellingsbak vervangen diende te worden, een bedrag ruim in de 4 cijfers.
Na enig nadenken heb ik hem weg laten halen met een oplegger en naar een “beunhaas” gebracht. Deze zei mij, na mijn verhaal, dat het hoogstwaarschijnlijk niet de versnellingsbak kon zijn: die zijn zo goed dat er eigenlijk nooit iets mis mee kan zijn. Volgende dag gebeld en werd me verteld dat ik hem kon ophalen! Daar aangekomen was het verhaal: hij had er ruim een half uur mee gereden omdat hij niets vreemds hoorde. Uiteindelijk wel nadat hij ook de airco had aangezet. Onder de motorkap gekeken: er zat een stuk plastic beschermingkap van de airco los en als de ventilator ging draaien sloeg de fan daar tegen aan. Reparatie: stuk plastic in de container gegooid. Kosten: 20 euro!
Kosten voor mij: een stuk hoger, Ik had de kosten van het verslepen en omdat ik een echte reparatie verwachtte na uw verhaal had ik voor een week een huurauto genomen die dus niet nodig was.
Moraal van dit verhaal: liever een beunhaas dan een “echte dealer en garage”

A: excuses
B: vergoeding van teveel gemaakte kosten: verslepen en huur van een auto omdat ik na het verhaal van de dealer verwachtte minstens een week zonder auto te zitten.

Alle klachten die gemeld zijn door jopiepopie