Klacht: Wespennesten worden niet weggehaald

op 29 juni 2016 over Actys in de categorie Woningcorporaties

Ik huur een woning via Actys. Het is een appartement. Er zijn 3 wespennesten aan de buitenkant van mijn woning. Tegen de muur naast mijn raam van de keuken en slaapkamer. Ik kan me ramen niet openen omdat ik bang ben dat ze naar binnen vliegen. Ik kan ze zelf dus ook niet weghalen omdat ik er niet bij kom.
Ik heb Actys gemaild hierover maar kreeg geen reactie. Toen heb ik ze maar gebeld. Na een half uur (steeds heen en weer doorverbonden) kreeg ik een medewerker aan de lijn die mij vertelde dat zij niks doen tegen ongedierte.

Wanneer zij als gebouw beheerder de wespennesten weghalen.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Actys over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Actys in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Actys een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Actys

Heeft op 29 juni 2016 om 14:21 geantwoord

Geachte Parisa Ghadiri,

Overlast van ongedierte in uw woning of complex kan ontzettend vervelend zijn.

Zoals ook te lezen is in de huurdersovereenkomst en informatiebrochure (https://www.wonenmetactys.nl/ik-ben-huurder) bent u zelf verantwoordelijk voor de bestrijding van ongedierte in of om uw woning, zoals wespen, vlooien en mieren. Voor de bestrijding van groot ongedierte, zoals kakkerlakken en ratten kunt u contact opnemen met de gemeentelijke ongediertebestrijding of Rentokil (0800 - 4455999).

In hoeverre u plaagdieren zelf kunt bestrijden, hangt af van het betreffende plaagdier en de mate van overlast. Soms is het voldoende om de woning te ventileren of droog te stoken, in andere gevallen zijn
bouwkundige ingrepen noodzakelijk zoals het dichten van naden en kieren.
Bepaalde bestrijdingsmiddelen zijn in de winkel verkrijgbaar. Gebruik hiervan door particulieren is weliswaar door de overheid toegestaan, maar vraagt om een zeer zorgvuldige handelwijze. Een professioneel plaagdierbestrijder kent deze producten en is op de hoogte van eventuele risico's voor uw directe (woon)
omgeving. Vanuit kennis en ervaring is hij de aangewezen persoon om plaagdieren op een verantwoorde en juiste manier te bestrijden. Daarom is het verstandig om een professioneel plaagdiermanagement bedrijf, een NVPB-lid, in te schakelen.

Op de website www.ongedierte.nl kunt u meer informatie vinden over hoe u ongedierte voorkomt en bestrijdt. De kosten voor de bestrijding van ongediertekomen voor rekening van de huurder.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Mvg, Actys Wonen

Alle klachten die gemeld zijn door Parisa.g