Klacht: Werken er wel mensen bij FNV?

op 13 januari 2014 over FNV in de categorie Vakbonden

Sinds november probeer ik een probleem van mijn moeder bij de FNV op te lossen (teveel contributie afgeschreven). Ik heb eerst gemaild; geen reactie. Hierna gebeld, mijn probleem voorgelegd en te horen gekregen dat ik loonstrookjes moest inscannen en mailen (naar een heel ander e-mailadres).

Dit was eind november.

In december weer gebeld. Na een paar keer proberen kreeg ik iemand van een andere afdeling aan de lijn. Volgens haar liepen ze zo erg achter met hun ‘werk’ (ze waren in dec. nog bezig met zaken uit oktober, afdeling contributie heb ik het dan over) dat mijn probleem van november pas later afgehandeld kon worden. Ik gaf aan dat ik toch iemand van de juiste afdeling (contributie) wilde spreken. Ze zette me in de wacht. Maar niemand van de afdeling contributie nam op. Ondertussen kost het me ook aardig wat centjes, dus maar opgehangen en meteen gemaild (en oude mailtjes doorgestuurd).

Het is nu januari, ik blijf mailen en geen antwoord krijgen. Ik blijf bellen en er wordt niet opgenomen. Dat ze het druk hebben en dat de telefoon soms niet wordt opgenomen kan ik snappen. Maar elke keer?! En hoe moeilijk is het om een mail te beantwoorden. Misschien kunnen ze mijn vraag niet meteen beantwoorden, maar het is toch niet zo moeilijk om een ontvangstbevestiging te mailen? Of aan te geven dat ze het gaan uitzoeken?

De telefoon op die afdeling wordt niet opgenomen!
De e-mails worden niet beantwoordt!
Bestaat er wel een afdeling contributie? Werkt er maar 1 persoon?

Belachelijk.

- Betere klantenservice.
- Meer mensen aannemen als er zo veel werk te doen is.
- Ontvangstbevestiging sturen wanneer mensen mailen.
- Geen maanden voor nemen om een simpel vraag te beantwoorden.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over FNV

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar FNV over deze klacht.

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over FNV nog niet in behandeling is genomen.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door FNV in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat FNV een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

FNV

Heeft op 27 mei 2016 om 13:59 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw melding.
De FNV is vanaf 2016 gestart met het beantwoorden van berichten op klacht.nl. Uw melding is vóór 1 december 2015 geplaatst en wellicht niet meer actueel. Om deze reden sluiten wij uw melding hier. Mocht uw melding nog wel actueel zijn, dan horen wij dit graag van u. Kijk op https://www.fnv.nl/contact/ voor mogelijkheden om contact met ons op te nemen.
Wij hopen op uw begrip.

Jelte, FNV Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door esosh