Klacht: Wel heel erg kort door de bocht.

op 20 juli 2016 over NCOI in de categorie Opleidingen en cursussen

Sinds kort begonnen met een studie bedrijfskundige informatica en er zijn 2 dingen die ik verwonderlijk vind:

1. Ze beloven de studie te starten op een locatie in de buurt. Na mijn aanmelding niets meer te horen gekregen en kom ik erachter dat ze dan maar gewoon optie 2 (in mijn geval thuisstudie) activeren en zonder dit te laten weten is dan je opleiding gestart en ben je een e-learning studie aan het doen. aparte manier van communiceren.

2. Mijn eerste examenmodule direct een onvoldoende gekregen (5). Deels terecht, omdat de de kern in de bijlage gestopt was, daar waar dit niet zou moeten.
Wat ik dan erg vreemd vind is dat de docent mijn stuk in concept een aantal keer gezien heeft en hier niets over gezegd heeft.
De feedback en dat wat gesteld is in de lessen of het boek komen voor een deel niet overeen.

Daarnaast heb ik mijn docent ongeveer 2 weken van tevoren 2x gevraagd om mijn definitieve stuk eens te bekijken met speciale vermelding ook dit soort zaken te bekijken, want het is mijn eerste module en ik weet niet exact hoe ze het willen zien. Hier heb ik geen reactie gekregen en aangezien hij mijn concept min of meer goedgekeurd heeft heb ik de opdracht maar opgestuurd.

Nu kun je stellen dat het de docent niet te verwijten valt en je zelf verantwoordelijk bent en dit ook zelf op kunt zoeken hoe het stuk in elkaar moet zitten. Je docent of begeleider hoort je toch te begeleiden? Niet alleen maar te vertellen hoe iets in elkaar zit?

De verkregen 5 kost mij nu dus 200 euro. Iets wat gemakkelijk voorkomen had kunnen worden. Daar baal ik dus ontzettend van en vind ik grotendeels aan de begeleiding te verwijten.
Als je echt elke letter zelf uit moet zoeken als student dan is het de vraag wat de rol van de docent nog is. Ook mag het wel wat duidelijker vermeld worden dat een herkansing 200 euro kost en je er maar 2 mag herkansen in je opleiding.

Tot zover.

- Ik ben tevreden als ik deze module kosteloos in mag sturen

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NCOI over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door NCOI in behandeling genomen

Bericht van NCOI

5 maanden geleden - Beste student, Wij hebben uw klacht eveneens via de e-mail mogen ontvangen en deze is in behandeling genomen. Om de situatie persoonlijk te bespreken, wordt er op korte termijn contact met u opgenomen. Vriendelijke groet, NCOI Opleidingen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat NCOI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NCOI

Heeft op 19 augustus 2016 om 08:25 geantwoord

Naar aanleiding van de klacht hebben wij contact opgenomen met de student.
We vinden het vervelend dat de student niet tevreden is en hebben de klacht en persoonlijk ervaring hierover besproken. We hebben vanuit NCOI onze toelichting gegeven op de situatie. De gewenste oplossing van de student
kunnen wij helaas niet toekennen, en hebben student hierover geïnformeerd.

Hartelijke groet,
NCOI Opleidingen