Klacht: Weer stiekem meer reclames

op 24 juni 2016 over RTL 4 in de categorie Omroepen

En ja hoor, zoveel jaar na dato na de laatste klacht gaat RTL4 tóch weer proberen om meer reclames tijdens de programma’s uit te zenden. Tijdens Dr. Phil is het altijd een ‘kwartiertje’ kijken, reclame, ‘half uurtje’ kijken, reclame, en dan weer ‘kwartiertje’ kijken, en klaar is het programma. Ik zet het expres tussen haakjes, want met gemiddeld negen(!) minuten reclame, kun je het moeilijk meer een kwartier of een half uur noemen.
Affijn, vandaag, jawel, na het eerste reclameblok, nog geen kwartier later (dus om half zes): reclame! Houd nou toch eens op met steeds maar proberen reclame op te dringen, zo gaan steeds minder mensen TV kijken. Ik ben ook NIET te spreken over hoe er steeds 20 seconden reclame voor een programma is als je het kijkt via RTL XL op je Smart TV. Ik kijk naar RTL XL omdat ik dan juist géén reclame zie! Zou mij niks verbazen als ik vanavond, als ik op ga letten, dit vaker ga zien tijdens andere programma’s (net als die 1-minuut reclames, vreselijk).
STOP DAAR NOU EENS MEE! En laat mensen van hun programma’s genieten zonder die NEGEN MINUTEN RECLAME tussendoor!

Als er tijdens programma's geen reclames meer uitgezonden worden, maar dat zal wel nooit meer gaan gebeuren. Ik ben tevreden als we teruggaan naar twee keer reclame in een programma van een uur, en als die idiote reclameblokken weer teruggaan naar hooguit vijf minuten.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over RTL 4

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over RTL 4 nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door ptarn