Klacht: Wederom proberen ze mij te belazeren

op 27 juli 2016 over Kwik-Fit in de categorie Garagebedrijven

Wederom proberen ze mij te belazeren bij de Kwik Fit in Hoofddorp.
Hieronder de email die ik aan Kwik Fit heb verzonden.

Geachte heer,mevrouw,

Jaren terug ben ik voor mijn auto VW Passat bij de Kwik Fit in Hoofddorp langsgegaan voor een APK keuring.
Nadat ik mijn auto had achtergelaten werd ik in de middag gebeld of ik even langs wilden komen omdat er het één en ander geconstateerd zou zijn.
Bij aankomen werd mij verteld dat de auto niet goedgekeurd kon worden en dat de reparatie bij elkaar zo een €1500= zou zijn. Omdat wij dit geld niet hadden heb ik de auto meegenomen.

Een dag later toch even bij een andere garage de auto na laten kijken om er zeker van te zijn of ook deze garage op deze kosten uit zouden komen. Tot mijn grote verbazing waren hier de kosten € 500,= en ook hoefden de katalysator die volgens kwik fit Hoofddorp vervangen moest worden niet te worden vervangen er was hier niets mee aan de hand. Ik voelde mij dus flink bedonderd en zelfs met een steekproef is de auto toch goedgekeurd na de reparatiekosten van € 500,= in plaats van de € 1500,= die kwik fit Hoofddorp rekende.

Nu na jaren dat dit bovenstaande gebeurd was wilde ik toch Kwik fit Hoofddorp het voordeel van de twijfel geven en ben ik met onze huidige auto een Fiat Punto uit 2011 weer naar de Kwik Fit Hoofddorp gegaan.
De reden van dit bezoek was omdat tijdens de terugreis vanuit Italié de boardcomputer aangaf dat de remblokjes nagekeken moesten worden. De remeigenschappen waren nog helemaal goed en er was ook geen piepend/schurend geluid te horen en heb dit ook aangegeven bij de medewerker van Kwik fit.

Nadat ik een uurtje gewacht had kwam de medewerker van Kwik fit mij vertellen dat zowel de remblokken en de schijven voor vervangen moesten worden. Volgens de medewerker waren de schijven te dun geworden. En ook de blokken waren op volgens hem. Ik zei direct dat ik dit erg vreemd vond, want de garage waar hij zijn grote en kleine beurten (kleine beurt 4.000 km geleden) heeft gehad bij de grote beurt de blokken had vervangen en ook dus bij de afgelopen beurt 4.000 km geleden er nog niets te zien. De medewerker bleef erbij dat de schijven en blokken op waren en dat ik nog hooguit een maand zo zou kunnen rijden. De kosten voor het vervangen van de schijven en blokken zouden € 448,= kosten. Omdat ik er een naar gevoel bij had heb ik de medewerker gezegd, ik wacht nog even met reparatie.
Wat ik ook vreemd vond is he feit dat er een diagnose werd gesteld terwijl niet eens de wielen er vanaf gehaald waren.

Omdat ik jarengeleden al had meegemaakt dat Kwik Fit mij een flinke kostenpost in mijn maag wilden pompen en dit niet was vergeten ben ik hierna naar de Stern garage in Hoofddorp (officiële Ardea Ford dealer) gegaan en heb alleen medegedeeld dat tijdens de terugreis de boardcomputer aangaf dat ik de remblokken na moest laten kijken. Deze garage heeft dus wel de wielen eraf gehaald en alles nagekeken.
Na ongeveer een uurtje werd ik geroepen en de medewerker van de Ford deelde mij het volgende mee: Remmen en schijven zijn gecontroleerd en is niets mee aan de hand, ook de bedrading is doorgemeten en geïnspecteerd. Conclusie was dat er alleen een fout zat in de computer (zie de bijlage) De medewerker van deze Stern garage gaf mij het advies om naar de Fiatdealer te gaan en om de storing uit te laten lezen. Nadat bij de FIAT dealer de computer gereset was is de storing verdwenen.

Mijn vraag aan Kwik Fit is!
• Hoe kan het dat de medewerker van Kwik Fit mij zowel nieuwe schijven en blokken wilden verkopen, terwijl er dus bij de Sterngarage en de officiële FIAT dealer niets te zien is aan de schijven en blokken?

Ook zit het mij flink dwars dat ik nu bij de Stern garage waar ik de second opinion heb laten doen € 115,47= kwijt ben. Dit was niet nodig geweest als de medewerker van Kwik Fit mij niet onnodig bang had gemaakt en gewoon eerlijk had geweest.
De medewerker bij Kwik Fit die mij heeft geholpen was tevens de medewerker die mij jaren geleden de hoge kosten wilden aansmeren bij de VW Passat.
Is deze medewerker zo onkundig of werken ze daar op provisiebasis en zo vele mensen onnodig op kosten te jagen en om zo dus een hoger salaris te kunnen krijgen?

Ik vind het zeer ongepast dat dit gebeurd en ik zal hier ook melding van maken bij de nationale ombudsman en o.a. Radar, want dit is gewoonweg asociaal te noemen.
Ook ga ik er van uit dat de kosten á € 115,47= die ik nu onnodig heb gemaakt zullen worden vergoed door Kwik Fit en ook wens ik een excuus door dit gebeuren.

Alvast vriendelijk dank voor uw reactie.
Leo Kleijn

Als ze de klacht in behandeling nemen en een excuus geven voor dit onkundig gedrag. Tevens verwacht ik dat ze de kosten die ik door hun nalatigheid heb gemaakt vergoed zullen worden.

Alle klachten die gemeld zijn door leokleijn